ویزای توریستی اروپا کی باز میشود

در این مقاله سعی می کنیم به این سؤال پاسخ بدهیم که ویزای توریستی اروپا کی باز میشود. لطفا تا انتها همراهمان باشید.

مقدمه

مسلماً در این روزها سؤالی که ذهن اکثر مردم را به خود مشغول کرده است این می باشد که در این وضعیت همه گیری ویروس کرونا، سفارتخانه ها چگونه و در چه تاریخی دوباره فعالیت خود را آغاز می نمایند و در این شرایط تکلیف رزرو وقت سفارتخانه یا تقاضای ویزای توریستی افراد چگونه پیش می رود؟

فهرست مطالب

  1. در اصل این سؤال مطرح می شود که ویزای توریستی اروپا کی باز میشود؟
  2. آیا همه گیری ویروس کرونا در فرآیند اخذ ویزا اثر گذار بوده است؟
  3. آیا بعد از پایان یافتن همه گیری ویروس کرونا، چگونگی دریافت ویزای توریستی اروپا بهتر می شود؟
  4. تاریخ شروع به کار دوباره سفارتخانه ها و یا مراکز VAC چه زمانی می باشد؟
  5. آیا سفارتخانه ها در زمان همه گیری ویروس کرونا کاملا تعطیل می باشند؟
  6. آیا در شرایط همه گیری کرونا، فرصت ابطال تقاضای ویزا و بازپسگیری پاسپورت فراهم می باشد؟
  7. آیا می دانید چگونه می توان ویزای توریستی اروپا یا ویزای شینگن را تمدید کرد؟
  8. آیا می دانید چنانچه از ویزای شینگن اخذ شده استفاده نکنید، چه مسائلی رخ می دهند؟
  9. آیا دریافت ویزای توریستی اروپا در شرایط همه گیری بیماری کرونا وجود دارد؟
  10. کاهش گام به گام محدودیت های مسافرت
  11. جمع بندی

در اصل این سؤال مطرح می شود که ویزای توریستی اروپا کی باز میشود؟

در اصل این سؤال مطرح می شود که ویزای توریستی اروپا کی باز میشود؟
در اصل این سؤال مطرح می شود که ویزای توریستی اروپا کی باز میشود؟

همان طور که مطلع می باشید شیوع بیماری کرونا باعث تعطیل شدن اکثر سفارتخانه ها در جهان شده است. افزون بر بسته شدن مراکز سفارت، شیوع کووید 19 و تعطیل شدن مراکز خدمات ویزای کشور کانادا و کشورهای اروپایی، شرایط سخت گیرانه تر مهاجرتی هم در کنار این فعالیت های پیشگیرانه قرار گرفتند.

در کشور ایران هم به علت درگیری با این بیماری، اکثر مراکز سفارت مانند سفارتخانه های شینگن، تمام خدمات خود را که مرتبط با دریافت ویزای شینگن است. همچنین دریافت ویزای کانادا به شهروندان ایرانی می باشد را متوقف کردند.

این تعطیلی ها نه فقط در مورد ویزای توریستی اروپا، بلکه در مورد دریافت ویزای انگلیس، ویزای کانادا، ویزای آلمان و غیره هم ایجاد شده است و منجر به به وجود آمدن دغدغه های فراوان برای متقاضیان ایرانی که تصمیم دارند به این کشور ها مسافرت کنند، شده است.

این مسئله باعث شد تا در پی یافتن راهکاری برای پرسش ها و دغدغه های بی شمار شما خوانندگان محترم باشیم.

در این مقاله به بررسی و پاسخ به پرسش هایی از قبیل اینکه ویزای توریستی اروپا کی باز میشود، خواهیم پرداخت. از شما خوانندگان عزیز و فهیم درخواست می کنیم تا انتهای این مطلب ما را همراهی نمایید.

لطفا از پست کدام کشور اروپایی ویزای توریستی میدهد دیدن کنید.

آیا همه گیری ویروس کرونا در فرآیند اخذ ویزا اثر گذار بوده است؟

آیا همه گیری ویروس کرونا در فرآیند اخذ ویزا اثر گذار بوده است؟
آیا همه گیری ویروس کرونا در فرآیند اخذ ویزا اثر گذار بوده است؟

همان طور که مطلع می باشید، شیوع بیماری کرونا در زمان شروع فعالیت های سفارتخانه ها و اعطای ویزای شینگن و ویزای توریستی اروپا نیز تاثیرگذار بوده است. به احتمال زیاد این پرسش برای افراد متقاضی ایجاد می شود که ویزای توریستی اروپا کی باز میشود؟ یا سفارتخانه ها چه موقع فعالیت خود را از سر می گیرند؟

همه گیری بیماری کرونا بعد از حدود شصت روز از پیدایش آن در کشور چین، به کشور ایران نیز انتقال پیدا کرد. این گسترش باعث شد که خیلی سریع افراد زیادی از مردم ایران گرفتار این ویروس شده و در مراکز درمانی بستری شوند.

پیشرفت بسیار سریع بیماری کووید ۱۹ ، سبب نگرانی همه کشورهای جهان مخصوصا کشورهای حوزه شینگن شده و مسئولان این کشورها تصمیم گرفتند که تمام سفرهای هوایی از کشور ایران به مقصد مناطق شینگن و یا از آن جا به سوی کشور ایران را لغو نمایند.

منتها این دغدغه و ناراحتی ها محدود به ابطال سفرهای هوایی نشده و نقش بسیار زیادی نیز در فرآیند اخذ ویزای شینگن هم داشته است.

راحت ترین کشور برای ویزای شینگن ۲۰۲۲ چیست؟

آیا بعد از پایان یافتن همه گیری ویروس کرونا، چگونگی دریافت ویزای توریستی اروپا بهتر می شود؟

آیا بعد از پایان یافتن همه گیری ویروس کرونا، چگونگی دریافت ویزای توریستی اروپا بهتر می شود؟
آیا بعد از پایان یافتن همه گیری ویروس کرونا، چگونگی دریافت ویزای توریستی اروپا بهتر می شود؟

این پرسش تعداد زیادی از افراد متقاضی ایرانی می باشد که تصمیم به دریافت ویزای شینگن را دارند.

همان طور که می دانید، دریافت ویزای شینگن در زمان شیوع کووید 19 به مدارک لازم و ضروری از قبیل ویزاهای پیوست شده، ویزای دانشجویی و یا ویزای شغلی محدود شده است.

بیشتر ویزاهای مختلف شینگن، از نوع ویزاهای مدل c می باشند. در واقع این نوع ویزاها کمتر از سه ماه اعتبار دارند. ویزاهایی از قبیل ویزای توریستی، ویزای کاری، ویزای تجاری و نمایشگاهی و غیره از این نوع ویزاها به شمار می روند.

جهت دریافت ویزای شینگن موقت در وضعیت همه گیری ویروس کرونا، می بایست یک مسئله ی واجب و الزامی باشد تا سفارتخانه در این موارد معرفی نامه یا تأییدیه ای را به ویزای افراد متقاضی الحاق نماید. در واقع افراد متقاضی گواهی وارد شدن به منطقه ی شینگن را از طریق این نوع ویزا به دست می آورند.

بعد از پایان یافتن بیماری کرونا و واکسیناسیون در سراسر جهان، ضوابط و مقررات سفارتخانه ها جهت دریافت ویزای توریستی اروپا بهبود می یابد.

البته توجه به این نکته ضروری می باشد که شرایط افراد متقاضی مهاجرت نیز قطعاً در فرآیند دریافت ویزای توریستی آن ها مؤثر می باشد.

تاریخ شروع به کار دوباره سفارتخانه ها و یا مراکز  VAC چه زمانی می باشد؟

به دلیل اینکه اوضاع گستردگی بیماری کرونا نامشخص می باشد، تا کنون زمان دقیقی برای بازگشایی دوباره سفارتخانه ها به مراکز عرضه خدمات اخذ ویزا تعیین نشده است.

البته افراد متقاضی می توانند با جستجو در سایت سفارت مربوطه و یا کارگزاری های مدنظر یا پیج وابسته به ویزای آن کشور در سایت های مؤسسه های مهاجرتی، از تازه ترین اخبار مرتبط با موضوع اخذ ویزای کشور مورد نظر، اطلاعات کامل و دقیقی را بدست آورند.

ممکن است در کنار مطالعه این مقاله، مطالعه راحت ترین راه مهاجرت به هلند نیز به افزایش اطلاعات شما کمک کند.

 آیا سفارتخانه ها در زمان همه گیری ویروس کرونا کاملا تعطیل می باشند؟

به منظور کارهای پیشگیرانه در مورد فراگیری بیماری کرونا، تعداد زیادی از کشورهای جهان، هرچند با تأخیر، موقعیت و نظر خود را در مورد این پیشامد، معیین کرده اند. در اصل باید بیان کنیم که، هیچ یک از سفارتخانه ها در این ماه ها به صورت کامل بسته نبوده اند و فقط از ارائه خدمت گزاری ها به افراد متقاضی ویزای توریستی ممانعت به عمل می آورند.

شاید با مطالعه ی این مطلب این سؤال برای مخاطبان محترم ایجاد شود که،

فرصت ارائه تقاضای ویزای تازه در این وضعیت فراهم می باشد؟

فرصت ارائه تقاضای ویزای تازه در این وضعیت فراهم می باشد؟
فرصت ارائه تقاضای ویزای تازه در این وضعیت فراهم می باشد؟

در پاسخ به این سؤال بهتر است بگوییم که تعداد نسبتاً قابل توجهی از کشورهای جهان در وضعیت شروع کرونا، دفاتر خود را که به ارائه خدمات ویزا مشغول بودند، به طور کامل منحل کردند و تا اطلاع بعدی هیچ نوع تقاضای تازه ای را نمی پذیرند.

البته تعدادی از کشورها همچنان به شیوه اندک مشغول ارائه خدمات مربوط به ویزا برای افراد متقاضی می باشند. مراکز خدمات کنسولگری این کشورها در روزهای خاص و ساعت های معین، مشغول به انجام امور مهاجرتی متقاضیان می باشند.

برای اینکه افراد متقاضی اطلاعات کامل تری در مورد پذیرفته شدن تقاضای ویزا کسب نمایند، می بایست به صفحه اینترنتی سفارتخانه و یا کمپانی ارائه دهنده فعالیت های مرتبط با اداره کنسول آن کشور مراجعه کنند.

همچنین کمپانی VFS global خدمات مرتبط با کنسولگری تعداد زیادی از کشورها را ارائه می دهد. افراد متقاضی می توانند جهت اطلاع از فعال بودن مراکز این کمپانی در وضعیت همه گیری بیماری کرونا، به نشانی اینترنتی این دفتر مراجعه کنند.

آیا در شرایط همه گیری کرونا، فرصت ابطال تقاضای ویزا و بازپسگیری پاسپورت فراهم می باشد؟

آیا در شرایط همه گیری کرونا، فرصت ابطال تقاضای ویزا و بازپسگیری پاسپورت فراهم می باشد؟
آیا در شرایط همه گیری کرونا، فرصت ابطال تقاضای ویزا و بازپسگیری پاسپورت فراهم می باشد؟

پاسخ به این پرسش را در سه دسته بندی مجزا خدمت شما ارائه می دهیم.

همه گیری کرونا و لغو ویزا:

برخی از دفاتر تقاضای ویزا مانند بعضی از مراکز کمپانی VFS گلوبال، جهت برگشت دادن پاسپورت افراد متقاضی ویزا، همچنان مشغول به کار می باشند.

منتها این موضوع به مفهوم فرصت لغو کردن تقاضای ویزا نمی باشد. ضوابط و مقررات همه ی کشورها با یکدیگر یکسان نیست.

 همه گیری کرونا و تقاضای ویزا:

تعدادی از سفارتخانه ها فرصت لغو کردن تقاضاهای ویزا را که پس از همه گیری بیماری کرونا فرستاده شده است را ایجاد کرده اند.

همچنین تعداد دیگری از سفارتخانه ها پرونده تقاضای افراد درخواست دهنده را باطل نمی کنند و فقط پاسپورت را تا زمان اتمام قرنطینه به افراد متقاضی عودت می دهند.

 همه گیری کرونا و اخذ پاسپورت:

تعداد زیادی از سفارتخانه ها در راستای تشویق افراد مراجعه کننده به خارج نشدن از محل سکونت خود، امکان فرستادن پاسپورت متقاضیان را به نشانی ثبت شده از طریق پست، به وجود آورده اند.

آیا می دانید چگونه می توان ویزای توریستی اروپا یا ویزای شینگن را تمدید کرد؟

آیا می دانید چگونه می توان ویزای توریستی اروپا یا ویزای شینگن را تمدید کرد؟
آیا می دانید چگونه می توان ویزای توریستی اروپا یا ویزای شینگن را تمدید کرد؟

با در نظر قرار دادن توسعه و همه گیری بیماری کرونا در کشور ایران، تعداد زیادی از کشورهای حوزه شینگن مراکز سفارتخانه خود را تعطیل کردند.

در واقع در این وضعیت فرصت اخذ ویزای شینگن تا اطلاعات بعدی برای برخی از سفارتخانه ها فراهم نمی باشد. همین طور تعداد زیادی از سفارتخانه های دیگر هم تقاضای ویزای شینگن را مشروط به رفت و آمدهای مورد نیاز کرده اند.

البته در این وضعیت تعداد بی شماری از افراد متقاضی که ویزای شینگن خود را دریافت کرده اند اما اجازه سفر را ندارد، می توانند ویزای شینگن خود را تمدید اعتبار نمایند.

متقاضیان باید به منظور تجدید ویزای شینگن، دوباره تقاضای خود را به سفارتخانه وابسته ارسال نمایند. و تقاضای پرواز را می توانند به مدت حدود هفت روز پیش از پایان یافتن تاریخ اعتبار ویزا به سفارتخانه تحویل دهند.

 آیا می دانید چنانچه از ویزای شینگن اخذ شده استفاده نکنید، چه مسائلی رخ می دهند؟

در این قسمت می خواهیم دغدغه ی تعداد زیادی از مهاجران که تصمیم ندارند از ویزای شینگن خود که به تازگی دریافت نموده اند، استفاده کنند، را مورد بررسی قرار دهیم.

به طور طبیعی عدم استفاده از ویزای شینگن دریافت شده، ممکن است علت های زیادی داشته باشد. دلایلی از قبیل از دست دادن بستگان، ابتلا به بیماری و غیره.

در نتیجه چنانچه عدم استفاده از ویزا توضیحی ضروری داشته و موجه باشد، مسلماً مسئله ای در آینده پیش نمی آید.

همچنین توصیه ما به افراد متقاضی که تصمیم به استفاده از ویزای شینگن دریافت شده خود را ندارند، این است که به مرکز سفارتخانه وابسته، یک ایمیل فرستاده و این مورد را اطلاع دهند.

 آیا دریافت ویزای توریستی اروپا در شرایط همه گیری بیماری کرونا وجود دارد؟

برخی از سفارتخانه های حوزه شینگن، ویزای توریستی اروپایی خود را فقط به منظور ملاقات با بستگان افتتاح کرده اند.

به عنوان نمونه چنانچه یکی از بستگان درجه یک فرد، در کشوری مانند ایتالیا زندگی می کند. فرصت ارسال دعوتنامه برای فرد متقاضی را دارند در وضعیت همه گیری کرونا نیز فرصت دریافت ویزای توریستی اروپا برای وی فراهم می شود.

کاهش گام به گام محدودیت های مسافرت

مطابق با جدیدترین اعلامیه رسمی سازمان جهانی توریسم، بیشتر از ۲۶ درصد از سفرها به کشورهای اروپایی با ایجاد سیاست های مخصوص جهت رفت و آمد توریست ها، به طور آزمایشی، ورودی های مکان های توریستی خود را برای توریست ها و مهاجران در جهان باز کردند.

در این بین قاره های اقیانوسیه و آسیا جهت آغاز کار، حدود ۲۵ درصد از جاذبه های توریستی خود را برای شروع به فعالیت صنعت توریسم بازگشایی نمودند.

۳۷ کشور در قاره اروپا، یا ۲۴ منطقه از ۲۶ کشور حوزه شینگن در برگیرنده کشورهای استونی، اسلوونی، کرواسی، بلغارستان، اتریش، مونته نگرو، آلمان، ایتالیا، ایسلند، بلژیک، دانمارک، یونان، ترکیه،  سوئیس، بلژیک، جمهوری چک، فرانسه، اسپانیا، رومانی، هلند، مالت، پرتغال و لهستان از طریق انجام ضوابط و قراردادهای بهداشتی که از سوی سازمان جهانی بهداشت WHO مورد قبول واقع شده است. حاضر به پذیرایی کردن از مهاجران و توریست ها از سراسر دنیا می باشند.

منتها همه ی این بازگشایی ها به صورت گام به گام انجام می شود و به منظور اینکه وضعیت به شرایط قبل از همه گیری کرونا بازگردند، فرصت زیادتری نیاز می باشد.

همان طور که اشاره کردیم، با توجه به اینکه کشور ایتالیا یکی از کشورها در جهان می باشد. که دچار بیشترین آسیب از زمان همه گیری بیماری کرونا شده است. در این موضوع پیش قدم شده و ورودی های گردشگری خود را زودتر از سایر کشورها برای تردد توریست ها افتتاح نموده است. 

جمع بندی

در این مقاله به این سؤال که ویزای توریستی اروپا کی باز میشود، پاسخ دادیم.

همچنین نکات دیگری را پیرامون این موضوع بیان کردیم.

در پایان بهتر است مطلع باشید که تعداد زیادی از کشورهای اروپایی، در این چند ماه در مسیر کاستن از محدودیت های تعیین شده بعد از همه گیری بیماری کرونا گام برداشته اند.

در پایان توصیه می کنیم، مشکلات زندگی در ترکیه برای ایرانیان را مطالعه نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *