کدام کشور اروپایی ویزای توریستی میدهد

کدام کشور اروپایی ویزای توریستی میدهد

در این مقاله سعی می کنیم به این سؤال پاسخ بدهیم که کدام کشور اروپایی ویزای توریستی میدهد. تا انتها همراهمان باشید.

مقدمه

در این نوشتار کاربردی توضیحات کامل و شفافی را در پاسخ به پرسش کدام کشور اروپایی ویزای توریستی میدهد؟ بیان می نماییم.

احتمالا در بسیاری از مواقع به فکر مسافرت به مناطق اروپایی و بازدید از مکان های زیبای موجود در کشورهای قاره اروپا افتاده اید. اما این دغدغه که چطور ویزای توریستی اروپا را بدست آورید، تا حدودی شما را از این فکر و تصمیم به سفر، پشیمان می کند. مسلماً این مسئله امری بسیار معمولی می باشد.

زیرا تردد و سفر به کشورهای اروپایی و علی الخصوص مناطق حوزه شینگن به راحتی امکان پذیر نمی باشد و قطعاً به منظور این رفت و آمدها می بایست فرآیند اخذ ویزای شینگن را طی نمایید.

البته این مسئله به ارائه اسناد و مدرک های بسیار زیاد و پرداخت مخارج نیازمند می باشد.

در واقع این امور را نمی توان به تنهایی به پایان رساند و اکثر کسانی که قصد دارند به کشورهای عضو پیمان شینگن وارد شوند، جهت اخذ ویزا به دفتر مربوط به مهاجرت مراجعه می نمایند. متخصصان این مراکز نیز با ارزیابی اسناد، میزان موفقیت فرد را در دریافت ویزا محاسبه می کنند.

بدتر از همه، ایجاد این وضعیت می باشد که همه ی مدارک ضروری را تحویل دهید و در نتیجه ویزای شما ریجکت شود.

چنانچه شما نیز در مورد این مشکلات نگران هستید و به این علت تا این زمان جهت دریافت ویزای توریستی دست بکار نشده اید، با مطالعه این مقاله چندین کشور از مناطق شینگن را خدمت شما خوانندگان محترم معرفی می نماییم.

چنانچه به وسیله ی این کشورها برای دریافت ویزا اقدام کنید، درصد موفقیت شما در تهیه ویزای توریستی بسیار افزایش می یابد.

در ادامه به عناوین زیر می پردازیم:

1) کدام کشور اروپایی ویزای توریستی می دهد؟

  • کشور لتونی
  • کشور ایسلند
  • کشور اسلواکی
  • کشور یونان
  • کشور لوکزامبورگ
  • کشور جمهوری چک
  • کشور هلند
  • کشور اسپانیا
  • کشور ایتالیا
  • کشور فرانسه
  • کشور آلمان

2) نکات مهم در خصوص کشورهای اروپایی برای اخذ ویزای توریستی

کدام کشور اروپایی ویزای توریستی میدهد ؟

کدام کشور اروپایی ویزای توریستی میدهد ؟
کدام کشور اروپایی ویزای توریستی میدهد ؟

 

در این قسمت می خواهیم لیستی از کشورهایی را که بیشترین درصد صدور ویزای توریستی را دارند، ارائه دهیم. افراد متقاضی می توانند با خواندن این مطلب، با اطلاعات بیشتری تصمیم گیری و اقدام نمایند و شانس دریافت ویزای توریستی خود را افزایش دهند.

کشور لتونی برای ویزای توریستی

لتونی دارای رتبه ی بسیار بالایی در مورد اعطای ویزای توریستی در اروپا می باشد و چنانچه افراد متقاضی از راه این کشور اقدام به دریافت این نوع ویزا کنند، با درصدی بیشتر از ۹۹٪ می توانند ویزا دریافت نمایند.

در واقع سفارتخانه کشور لتونی فقط درصد بسیار ناچیزی از درخواست نامه ها و پرسشنامه های تقاضای ویزای توریستی را ریجکت می نماید. بنابراین به منظور درخواست ویزا به عنوان یکی از عالی ترین کشورها محسوب می شود.

راحت ترین کشور برای ویزای شینگن ۲۰۲۲ چیست؟

 کشور ایسلند برای ویزای توریستی

 کشور ایسلند برای ویزای توریستی
کشور ایسلند برای ویزای توریستی

این کشور جزء یکی از مناسب ترین مناطق حوزه شنگن و کشورهای اروپایی به شمار می رود که دارای دومین رتبه از لحاظ صدور ویزا می باشد.

افراد متقاضی از طریق تقاضای ویزا از سفارتخانه کشور ایسلند، به احتمال زیاد موفق به دریافت ویزا خواهند شد.

جمعیت انبوهی از متقاضیان به منظور اخذ آسان ویزای شینگن، به وسیله سفارتخانه ایسلند اقدام می نمایند.

 کشور اسلواکی برای ویزای توریستی

کشور اسلواکی در طی سال های گذشته قسمتی از جمهوری چک محسوب می شد. در حال حاضر اسلواکی کشوری جدا و دارای استقلال بوده و جزء مناطق محدوده ی شینگن به شمار می رود.

که با کشورهایی از قبیل مجارستان و اتریش فاصله ی بسیار اندکی دارد، افراد متقاضی به کمک سفارتخانه این کشور نیز می تواند با سطح موفقیت بالایی، ویزای توریستی خود را دریافت نمایند.

کشور یونان برای ویزای توریستی

کشور یونان برای ویزای توریستی
کشور یونان برای ویزای توریستی

یونان نیز یکی از کشورهای اتحادیه اروپا محسوب می شود که فرآیند صدور ویزای متقاضیان را آسان تر می کند. میزان ویزاهای صادر شده توسط سفارتخانه کشور یونان حدود ۹۸ درصد است. اما اخذ ویزا از طریق این سفارت، آنچنان مورد قبول نمی باشد.

زیرا در این سال ها، پناهندگان بی شماری جهت ورود به سایر مناطق اروپایی در یونان زندگی می کنند و تعداد زیادی از آن ها شهروندان ایرانی می باشند. بنابراین به احتمال زیاد افراد متقاضی جدید جزء دو درصدی قرار خواهند گرفت که تقاضای ویزای توریستی ایشان ریجکت می شوند.

به طور کلی چنانچه مدارک افراد جهت دریافت ویزای توریستی تکمیل باشند، سفارتخانه کشور یونان خیلی سختگیر نمی باشد و می توان گفت ارسال تقاضای ویزا از این کشور منطقی است.

متقاضیان می بایست این نکته را نیز مدنظر قرار دهند که یونان از سال ۲۰۱۹ میلادی و با همه گیری بیماری کرونا، هیچ ویزایی اعطا نمی کند.

علت عمده و اساسی رد شدن ویزا در یونان این می باشد که سفارتخانه از میزان درآمد افراد متقاضی مطمئن نیست.

از این رو بهتر است مبالغ زیادتری را به حساب بانکی خود واریز نمایند. البته مزیت قابل توجه سفارتخانه یونان این است که افراد می توانند بعد از رد شدن ویزا شکایت کنند. برای این اقدام مدت زمان حدود ۶۰ روزه در نظر گرفته شده است.

 کشور لوکزامبورگ برای ویزای توریستی

کشور لوکزامبورگ منطقه ای با وسعت اندک در قسمت غربی قاره اروپا و محدوده شینگن قرار دارد که جمعیت بسیار اندکی در آن زندگی می کنند. به وسیله سفارتخانه لوکزامبورگ هم می توانید جهت دریافت ویزای توریستی، اقدامات لازم را انجام دهید.

میزان واگذاری ویزا توسط این سفارتخانه کمتر از کشور یونان است اما افراد متقاضی می توانند به منظور کسب ویزای توریستی، فرم های تقاضای ویزای خود را به این سفارتخانه ارسال نمایند.

کشور جمهوری چک برای دریافت ویزای توریستی

کشور جمهوری چک برای دریافت ویزای توریستی
کشور جمهوری چک برای دریافت ویزای توریستی

نرخ صدور ویزای توریستی در این کشور حدود ۹۷ درصد می باشد و سفارتخانه جمهوری چک فقط کمتر از سه درصد تقاضای افراد را رد می نماید. بنابراین افراد متقاضی بدون هیچ مشکلی می توانند برای دریافت ویزا از طریق این کشور اقدام کنند.

کشور هلند برای دریافت ویزای توریستی

در بازه زمانی بین سال های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹، کشور هلند رقمی بالغ بر ۷۰ درصد از تقاضاهای شینگن را پذیرفته است. سفارتخانه این کشور سختگیری زیادی در مورد پذیرش تقاضای افراد ندارد.

چنانچه متقاضیان اسناد و مدرک های بدون نقصی را ارسال کنند، به عنوان تهدیدی برای امنیت حوزه شینگن محسوب نشده و مسئولان مربوطه را در مورد موضوع بازگشت خود، مجاب نمایند، این کشور برای متقاضیان ویزا صادر می کند.

البته چنانچه سفارتخانه کشور هلند، تقاضای ویزای توریستی افراد متقاضی را ریجکت نماید، ایشان می توانند شکایت کنند. زمانیکه سفارتخانه هلند تقاضای افراد درخواست دهنده را ریجکت می نماید، یک معرفی نامه قانونی به افراد داده می شود تا توضیحات و دلیل های خود را شرح دهند.

افراد متقاضی زمانی در حدود کمتر از یک ماه فرصت دارند تا به رأی سفارتخانه هلند اعتراض نمایند. چنانچه شکایت افراد مورد پذیرش سفارت هلند واقع شد، ویزای توریستی آن ها مورد تأیید قرار می گیرد.

توصیه می کنیم در کنار مطالعه این مقاله، مقاله راحت ترین راه مهاجرت به هلند را مطالعه کنید.

 کشور اسپانیا برای ویزای توریستی

 کشور اسپانیا برای ویزای توریستی
کشور اسپانیا برای ویزای توریستی

اسپانیا هم یکی از آن مناطقی است که افراد متقاضی می توانند به راحتی در آن جا ویزای شینگن خود را دریافت کنند. مطابق با آماری که از راندمان این سفارتخانه بدست آمده است، تا سال ۲۰۲۲ میلادی، تعدادی بیشتر از پنج میلیون تقاضای ویزا به این سفارتخانه ارائه شده است که تنها کمتر از ۷ درصد آن ها رد شده اند.

از این رو سفارتخانه این کشور برای افرادی که اسناد کاملی را تحویل می دهند، حساسیت خاصی ندارد. ولی در این سال ها شرایط سختگیرانه تری در مورد صدور ویزای توریستی تعیین شده است. به دلیل اینکه برخی از دارندگان ویزای توریستی، در تاریخ مشخص شده و در هنگام اتمام انقضای ویزا، حوزه شینگن را ترک نمی کنند.

در این ضوابط تصویب شده، بند شماره نه حائز اهمیت می باشد که مرتبط با عدم خروج افراد متقاضی است. سفارتخانه اسپانیا این بند را با حساسیت زیادی بررسی می نماید. ولی چنانچه متقاضیان به قوانین پایبند باشند و مدارک را به صورت دقیق و کامل تحویل دهند، کشور اسپانیا مکان مناسبی جهت تقاضای ویزا می باشد.

 کشور ایتالیا برای ویزای توریستی

کشور ایتالیا هم جدیت کمتری جهت اعطای ویزای توریستی دارد. این کشور حساسیت ویژه ای در پذیرش تقاضای ویزای افراد ندارد و معمولا ویزاها را ریجکت نمی کند. علت اغلب ویزاهای ریجکت شده، مطمئن نبودن از برگشت دوباره متقاضیان می باشد.

مطابق با بررسی های صورت گرفته، مشاهده می شود که کشور ایتالیا پس از کشورهای آلمان و فرانسه، بالاترین تقاضاها را داشته، به طوری که میزان صدور ویزای این سفارتخانه از فرانسه نیز بیشتر می باشد.

منتها در سفارتخانه ایتالیا، یک قانون مهم به تصویب رسیده است که چنانچه افراد متقاضی ویزای شینگن را دریافت کرده باشند اما به حوزه شینگن سفر نکرده باشند، کشور ایتالیا دیگر به این افراد ویزا نخواهد داد، بنابراین متقاضیان می بایست از یک سفارتخانه دیگر اقدام نمایند.

 کشور فرانسه برای ویزای توریستی

 کشور فرانسه برای ویزای توریستی
کشور فرانسه برای ویزای توریستی

چنانچه افراد متقاضی تصمیم داشته باشند که ویزای شینگن را تهیه کنند، اکثر متخصصان به ایشان پیشنهاد می کنند که سفارتخانه فرانسه را برای این منظور انتخاب نمایند. ولی بهتر است مطلع باشید که فرانسه سابقه ی خوبی در پذیرش تقاضاها ندارد.

در میان کشورها و سفارتخانه هایی که در این مطلب مورد ارزیابی قرار دادیم، کشور فرانسه بالاترین نرخ رد شدن ویزا را به خود اختصاص داده است.

البته در عین حال دارای رتبه ی دوم در تعداد واگذاری ویزای شینگن نیز می باشد.

در واقع می توان به این موضوع پی برد که فرانسه سفارتخانه خوبی جهت دریافت ویزا دارد، به این شرط که متقاضیان مشاوران ماهری داشته باشند. چنانچه افراد یک راهنمای مناسب نداشته باشند، می بایست دقت کنند تا خطایی در ارائه مقدماتی که سفارتخانه می خواهد، روی ندهد.

موضوع بسیار مهم دیگری که در مورد سفارتخانه فرانسه وجود دارد این است که فرانسه برای هر تبعه خارجی و هر قسمت از کشور خود، ضوابط و سیاست های ویزای مشابهی را اجرا نمی کند.

لطفا از پست ویزای توریستی اروپا کی باز میشود دیدن کنید.

کشور آلمان برای ویزای توریستی

می توان گفت آلمان کشور سختگیری در زمینه صدور ویزا نمی باشد. ولی توصیه نخست افراد متخصص و با تجربه نیز محسوب نمی شود. به این دلیل که صف انتظار و تقاضای ویزا در سفارتخانه این کشور بسیار شلوغ می باشد و افراد متقاضی مجبور هستند مدت زمان زیادی را در انتظار بمانند.

سفارتخانه آلمان مملو از افرادی است که متقاضی شغل، ادامه تحصیل، مهاجرت، دیدار با بستگان و غیره است. چنانچه افراد متقاضی، گردشگر می باشند، بهترین راه این است که از طریق کشورهای هلند و فرانسه اقدام نمایند، پس از آن می توانند از آلمان هم دیدن کنند.

کمترین زمان انتظار جهت رزرو تاریخ مصاحبه در سفارتخانه آلمان حدود ۲۸ روز می باشد که این تاریخ ممکن است تا یک سال هم به طول بیانجامد.

در سال های گذشته سفارتخانه آلمان تاریخ مصاحبه را سریعتر مشخص می کرد.

ولی تعدادی از افراد متقاضی مهاجرت و اشتغال به این کشور، اسناد غیر واقعی ارائه کردند که سبب شد سفارتخانه آلمان جدیت و حساسیت بیشتری را اتخاذ نماید و با دقت بالاتری به بررسی و احراز هویت افراد بپردازد.

با توجه به مواردی که در این قسمت خدمت شما بیان کردیم، ممکن است خیالتان اندکی از بابت کشور اروپایی مناسب برای دریافت ویزای توریستی، راحت شده باشد.

در ادامه این مقاله نکات ارزشمندی را پیرامون کشورهای اروپایی که ویزای توریستی می دهد، ارائه می دهیم.

نکات مهم در خصوص کشورهای اروپایی برای اخذ ویزای توریستی

نکات مهم در خصوص کشورهای اروپایی برای اخذ ویزای توریستی
نکات مهم در خصوص کشورهای اروپایی برای اخذ ویزای توریستی

اولین نکته ی حائز اهمیت در این زمینه این است که همه اسناد و مدرک های ضروری جهت دریافت ویزای شینگن و ویزای توریستی مانند صورت حساب های درآمدهای دریافتی و اطلاعات شغلی می بایست به نحوی شفاف و کامل ترجمه شوند. البته باید متقاضیان به این موضوع توجه کنند که در اکثر موارد این اسناد هویتی و مالی باید به زبان انگلیسی ترجمه شوند.

همچنین افراد متقاضی موظف هستند انگیزه خود را از سفر، به صورت جامع و کامل برای مأمور مربوطه ویزا بیان کنند.

افزون بر این ها می بایست محل زندگی در حوزه شینگن و همین طور بازه زمانی که افراد در این کشورها اقامت دارند، برای مأمور پرونده به صورت واضح مشخص شود تا در رابطه با ویزای توریستی افراد بتواند تصمیم مناسب و شایسته را اتخاذ نماید.

نکته مهم بعدی در مورد دریافت ویزای شینگن این است که افراد متقاضی می بایست به همه موارد جزئی مرتبط به این مسئله اطلاع و تسلط کامل داشته باشند و می بایست آگاه باشند که این نوع ویزا مخصوص اشتغال به کار و تفریحات است.

هیچ وقت نباید از آن به منظور اقامت دائم استفاده نمود و همین طور می بایست در هنگام شروع سفر به تاریخ معتبر بودن ویزا بسیار توجه نمایند.

در پایان توصیه می کنیم، خرید ملک در وان ترکیه و زندگی در وان ترکیه را مطالعه نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *