خرید ملک در وان ترکیه

خرید ملک در وان ترکیه

در این مقاله، شرایط خرید ملک در وان ترکیه را مورد بررسی قرار می دهیم. با ما لطفا تا انتهای این مقاله همراه باشید.

مقدمه

در صورتی که می خواهید برای مهاجرت کردن به کشور ترکیه سفر کنید و یا به خاطر مسافرت های زیاد خود به این کشور گردشگری و توریستی، تصمیم به خرید ملک در وان ترکیه را دارید، این مقاله مختص شما خواهد بود.

ما در این مقاله شما را با زندگی در وان ترکیه آشنا می کنیم.

پیشنهاد می کنیم از پست ترکیه برای زندگی بهتره یا ایران دیدن کنید.

فهرست مطالب:

  1. تاریخچه وان ترکیه
  2. چرا خرید ملک در ترکیه اهمیت دارد؟
  3. خرید ملک در وان ترکیه به چه صورت است؟
  4. سوالات رایج در خصوص وان ترکیه
  5. قیمت خانه در وان ترکیه چقدر است؟
  6. معرفی شهر وان ترکیه
  7. جاذبه های گردشگری شهر وان ترکیه را نام ببرید.
  8. شناخت محله های وان
  9. مزایای خرید ملک در ترکیه چیست؟
  10. واجدین شرایط خرید ملک در ترکیه
  11. مراحل خرید ملک در ترکیه

تاریخچه وان ترکیه

شهر تاریخی و قدیم وان در سال 1915 هنگامی که عثمانی ها قبل از نیروهای روسی که به دلیل هواداری و حمایت از انقلاب کننده های ارمنستانی به قلمرو عثمانی یورش برده بودند، به عقب نشستند.

به وسیله ی عثمانی ها سوزانده شد. روس ها شهر وان را تا سال 1917 تحت سلطه خود داشتند تا موقعی که حکومت و امپراتوری روسیه منقلب و از هم پاشیده شد.

شهر امروزی و کنونی وان در طول قرن بیستم به فاصله 5 کیلومتر از دریاچه ها و تخته سنگ های وان با میدان های وسیع و طرح ریزی و نقشه ریزی شهری، توسعه و وسعت یافته است.

شهر وان با داشتن هتل های عالی، رستوران ها، سیستم حمل و نقل پیشرفته و دیگر ویژگی ها، جزء مناسب ترین منصب ها و جایگاه ها برای کشفیات ناحیه است.

در صورتی که به منطقه شرقی ترکیه با دید محل سکونت خود می نگرید، توصیه ما شهر وان می باشد. به منظور تردد از نواحی شرقی ترکیه به نواحی غرب آن از وسایط نقلیه ای که به صورت همگانی در اختیار شهروندان قرار دارد؛

مثل اتوبوس، قطار، تاکسی و یا ماشین اختصاصی می توان بهره مند شد. فقط با قطار، زمان زیادی را در مسافرت خواهید بود که با مشاهده منظره های دل انگیز و بکر بیرون و لذت بردن از آن ها، این اتلاف وقت جبران خواهد شد.

لطفا از پست مشکلات زندگی در ترکیه برای ایرانیان دیدن کنید.

چرا خرید ملک در ترکیه اهمیت دارد؟

در سالیان گذشته، روند خریداری  ملک و خانه در کشور ترکیه به وسیله افرادی که تابعیت آنجا را دریافت کرده اند، به طور قابل ملاحظه ای سیر صعودی داشته است. اکثریت افراد با هدف سرمایه گذاری، ادامه دادن تحصیلات، مهاجرت کردن و سکونت در ترکیه، در قدم نخست در پی خانه ای برای اسکان هستند.

تعداد کثیری از ایرانی ها هم ترکیه را مقصدی برای مهاجرت کردن و سکونت یافتن بر می گزینند. مسئله اصلی و پر اهمیتی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که در گام نخست، یافتن ملک و خانه ای در خور، برای خریداری و یا اجاره لازم است.

بیشتر اشخاص تمایل زیادی برای خریداری کردن مسکن به منظور سکونت در کشور ترکیه را دارند تا اجاره کردن آن.

ترکیه کشوری تاریخی با داشتن شرایط آب و هوایی مساعد، آثار فرهنگی پر جاذبه و ساحل های خوش منظره و بکر، دوستداران زیادی دارد. مردم ترکیه به زبان ترکی صحبت می کنند و واحد پول آن لیر ترکیه می باشد. ترکیه با داشتن مکان های توریستی، سالانه گردشگران بی شماری را مجذوب خود می سازد. کشور ترکیه 82 میلیون نفر جمعیت دارد و حکومتش براساس مکتب لائیک می باشد. بیشتر ساکنان ترکیه از اهل سنت و مسلمانند.

مشتاقان بی شماری سالیانه برای رویت منطقه های توریستی و ساحل های بی نظیر آن، به این کشور مسافرت می کنند. با توجه به مسافت اندکی که با ایران دارد، اشخاص از طریق راه هوایی با مدت زمان 3 ساعت قادرند به راحتی به کشور ترکیه سفر کنند.

از جمله عواملی که سبب شده است ایرانی ها به این کشور مهاجرت کنند، رشد اقتصادی آن است.

  که این فرصت را فراهم آورده است که افراد با سرمایه گذاری از طریق شیوه های گوناگون به خصوص خریداری ملک، جذب این کشور شوند.

افزون بر این، دولتمردان ترکیه در طی سالیان گذشته، موقعیت و مزیت هایی را برای مشتاقان به خریداری ملک فراهم کرده اند و با ارائه کردن تسهیلات، خریداری ملک و مسکن را برای مهاجرت کنندگان و افراد سرمایه گذار ممکن ساخته اند.

ارزش و بهای پایین ملک در ترکیه در مقایسه با ایران، افراد سرمایه گذار زیادی را ترغیب به گرفتن تابعیت و خریداری ملک و مسکن در این کشور کرده است.

توصیه می کنیم در کنار مطالعه این مقاله، مقاله تجربیات مهاجرت به ترکیه و معایب زندگی در ترکیه را مطالعه کنید.

خرید ملک در وان ترکیه

خرید ملک در وان ترکیه
خرید ملک در وان ترکیه

چه افرادی در پی خریداری کردن ملک در ترکیه هستند؟ کسانی که تصمیم به سرمایه گذاری دارند و یا می خواهند به این کشور مهاجرت کنند.

چه افرادی در پی خریداری کردن آپارتمان در وان ترکیه می باشند؟ کسانی که احتمالا از نظر شرایط مالی دچار محدودیت هایی هستند و یا نمی خواهند هزینه های گزافی برای خریداری کردن ملک و مسکن در سایر کشورها صرف نمایند.

از این سخنان که بگذریم، کشور ترکیه جزء مقاصد پرطرفدار برای مهاجرت کنندگان و نیز سرمایه گذاران است. به چه دلیل؟ به خاطر رشد اقتصادی و تسهیلاتی که دولت ترکیه برای خریداری ملک و خانه در اختیار افرادی که اقامت آنجا را اخذ کرده اند، مصوب کرده است.

در مقایسه با سالیان گذشته، هزینه و مخارج خریداری ملک و املاک در ترکیه نزول پیدا کرده است. همچنین به نسبت سال های گذشته آسان تر می توان اقامت و حق شهروندی را دریافت کرد.

سوالات رایج در خصوص وان ترکیه

سوالات رایج در خصوص وان ترکیه
سوالات رایج در خصوص وان ترکیه

1) آیا امنیت زندگی و سکونت در وان ترکیه فراهم است؟ هم اکنون این مقررات به طور کلی برقرار است: در صورتی که به مناطق هم جوار دریاچه وان بروید، قسمت جنوب شرقی ترکیه از امنیت خوبی برخوردار است.از سکنی گزیدن در نواحی جنوب ترکیه که در ارتباط با دریاچه وان نیستند، اجتناب کنید.(وان، بیتلیس و آگری، امن می باشند.)

2) افراد زیادی خبرهای ناامید کننده ای از شهر وان ترکیه مخابره کرده اند. آیا این اخبار صحیح هستند؟ از حوادثی که در این شهر رخ داده است، زمین لرزه ای در سال 2011 بوده که سبب جان باختن تعداد زیادی از شهروندان ترکیه ای شده است. ولی این حادثه به چند سال  قبل بر می گردد و با استناد به این امر نمی توان این شهر را شهری زلزله خیز برشمرد.

3) آیا دریاچه وان خطرناک است؟ یکی از دریاچه های عظیم در نواحی شرقی ترکیه، دریاچه وان می باشد. ولی ساحلی همگانی و مشترک برای شنا در قسمت شرقی شهر وان پدیدار نیست. چنانچه بی خبر از اطرافیان و بی اعتنا به شنیده ها و بدون در نظر گرفتن نکات ایمنی، اقدام به گرفتن ماهی در این دریاچه کنید، پاسخ ما به این پرسش مثبت است چرا که این دریاچه هم همانند سایر دریاچه ها، ممکن است خطراتی داشته باشد.

قیمت خانه در وان ترکیه

قیمت خانه در وان ترکیه
قیمت خانه در وان ترکیه

با در نظر گرفتن ارزش ملک در وان ترکیه و همچنین همسایگی این شهر با کشور ایران، اکثریت مهاجرت کنندگان و هم میهنان ایرانی، شهر وان را برای خریداری مسکن مد نظرشان و نیز مهاجرت بر می گزینند.

شما قادر خواهید بود در هر شهری از ترکیه که مایل باشید، ملک هایی با انواع قیمت ها و ارزش های مختلف و با در نظر داشتن وضعیت قرارگیری ملک، اقدام به خریداری کنید.

املاک ویلایی و آپارتمانی بسیاری در جای جای ترکیه وجود دارند که یکی از این نواحی و منطقه ها، وان ترکیه می باشد.

معرفی شهر وان ترکیه

شهر وان یکی از شهرهای شرقی ترکیه و مرکز استان وان است که هم مرز با کشور ایران است. بیشتر ساکنان شهر وان، کرد هستند و گویش کردی کرمانجی دارند. شهر وان از جمله شهرهای مذهبی ترکیه می باشد. اکثریت بانوان در این شهر دارای حجاب هستند.

معروف ترین صبحانه ترکیه به شهر وان تعلق دارد. افرادی که به گربه علاقه مند باشند، تمایل بیشتری برای سفر به شهر وان دارند چرا که در این شهر گربه های زیادی با چشم های رنگی و فوق العاده زیبا دیده می شود.

در نواحی شرقی و جنوبی، دارای کوه های بلندی است. (در قسمت شرقی، سیاه کوه و ارک و در قسمت جنوب کوه آرتوس قرار دارد). از حیث مسافت شهر وان تا ایران اگر مرز رازی در شهر خوی در ایران را انتخاب کنیم، فاصله ایران تا شهر وان حدودا 1 ساعت خواهد بود. 361 هزار نفر ساکن وان هستند. این شهر دارای امکانات زیادی برای افردی که تابعیت ترکیه را دارند، می باشد.

جاذبه های گردشگری شهر وان ترکیه

جاذبه های گردشگری شهر وان ترکیه
جاذبه های گردشگری شهر وان ترکیه

از مشهورترین و بکرترین مناظر دیدنی و مکان های گردشگری و توریستی شهر وان، دریاچه وان است که با وجود ماهی های فراوان که منظره زیبایی را ایجاد کرده اند و نیز وسعت زیاد دریاچه، افراد بی شماری را مجذوب زیبایی خود کرده است.

در ارتباط با ماهی هایی که در این دریاچه زندگی می کنند، باید گفت که به خاطر نگهداری و زندگی در شرایط و اوضاع ویژه، تنها در این دریاچه وجود دارند و بیشتر آن ها گونه هایی نایابند. می توان با اجاره کردن قایق به تماشای جزیره هایی که در این دریاچه وجود دارند، رفت و اوقات خوشی را گذراند.

از جذابیت های دیگر شهر وان، می توان به داشتن پاساژها و مرکزهای خرید شیک اشاره کرد که اجناس موجود، از بهترین مارک های جهانی و بهترین برندها هستند.

 آگاهی داشتن در مورد شهری که تصمیم دارید به آن نقل مکان کنید، شما را در انتخاب بهتر کمک می کند.

اخذ اقامت یک ساله با خرید ملک در وان ترکیه

فرض کنید ملکی در ترکیه خریداری کرده اید که نزدیکترین منطقه به کشور ایران است و نیز توانسته اید اقامت این کشور را دریافت کنید. هر زمانی که بخواهید، به آسانی می توانید در حال تردد و رفت و آمد به این کشور باشید و با مسئله و مشکل بزرگی چون ماندن و اقامت در کشور ترکیه روبرو نیستید.

با خریداری کردن ملک در وان، اقامتی به مدت 1 سال دریافت می کنید که به صورت سالانه قابل تمدید است.

شناخت محله های وان

شناخت محله های وان
شناخت محله های وان

با اهمیت ترین مسئله در رابطه با خریداری خانه در وان ترکیه این است که کدام منطقه و محله شهر را برای سکونت بر می گزینید. اگر دوست دارید در خیابان های شلوغ و پرتردد ساکن شوید، پیشنهاد می کنیم انتخابتان برای سکونت، خیابان جمهوریت باشد. در ذیل به معرفی چند مورد از مجتمع های خرید می پردازیم.

  1. مجتمع خرید خیابان جمهوریت
  2. مجتمع خرید وان. آ. و. م
  3. مجتمع خرید آتاسوی آرت
  4. آشنایی با آب و هوای وان

وان دارای شرایط آب و هوایی سرد و معتدل می باشد. مقدار بارندگی و ریزش باران در فصل زمستان نسبت به فصل تابستان زیاد است. بیشینه بارندگی در شهر وان متعلق به ماه آوریل است و کمینه بارش در ماه آگوست روی می دهد. بیشترین دمای هوا مربوط به ماه جولای و کمترین دما مربوط به ماه ژانویه است.

مزایای خرید ملک در ترکیه

از مزیت های خریداری ملک در کشور ترکیه به چند مورد زیر بسنده می کنیم:

  1. پایین بودن خرج و مخارج در ترکیه در مقایسه با کشورهای اروپایی
  2. کیفیت بهتر کالاهای مورد استفاده روزانه
  3. مجتمع های تفریحی، سرگرم کننده و توریستی زیبا در ترکیه
  4. سیر صعودی پروسه خریداری ملک به دلیل آسایش و راحتی افراد خارجی مقیم ترکیه
  5. متنوع بودن املاک مثل خانه های آپارتمانی، ویلایی، مجتمعی و ساحلی
  6. قسط بندی مبالغ خرید ملک حتی در صورت واگذار شدن سند به خریدار
  7. عدم تورم اقتصادی و ضمانت سرمایه گذاری در ترکیه

واجدین شرایط خرید ملک در ترکیه

برای خریداری املاک در ترکیه، لازم است شخص خریدار ملیت کشورهایی که اجازه خرید ملک در ترکیه دارند را داشته باشد. ایرانی ها از جمله افرادی هستند که اجازه خریداری خانه در ترکیه را کسب کرده اند. مقررات و قوانین ارائه حق تابعیت ترکیه در سال 2018، ویرایش و دچار تحولاتی شد.

بعد از اجرای این تغییرات، به شمار افرادی که قصد خریداری ملک در ترکیه را داشتند، افزوده شد. پیش از انجام این تحولات، خریداری ملک در ترکیه با هدف گرفتن حق شهروندی با هزینه های بالاتری صورت می گرفت. همه افراد غیر بومی، اجازه خریداری ملک تا 30 هکتار را دارند.

مسئله قابل تامل این که افراد خارجی در ترکیه مجوز خریداری ملک در منطقه های نظامی و امنیتی این کشور را ندارند. در سایر منطقه ها، شخص خریدار اجازه خرید 10 درصد از زمین ها و ملک های آن ناحیه را دارد.

مسئله بعدی این که بر اساس قوانین و مقرراتی که از سوی دولتمردان کشور ترکیه وضع شده است، اشخاص غیر بومی که با ترکیه هم مرز هستند، مجوز خریداری ملک در مناطق مرزی کشور خود را ندارند.

بر فرض مثال، استان های حکاری، وان، ایغدیر و آگری، برای ایرانی ها و شهر آرتوین برای افراد گرجستانی ساکن ترکیه ممنوع می باشد. افراد سرمایه گذار غیر بومی بعد از خریداری ملک در کشور ترکیه، در قبال ساختن سازه ای با هدف پیشرفت و ترقی ملک مسئولند و اجازه این کار را ندارند.

مراحل خرید ملک در وان ترکیه

حقیقتا در قدم اول، کاری که باید بکنید این است که رابطه ای با مشاوران املاک با سابقه و شناخته شده برقرار کنید. قدم بعدی، پیدا کردن ملک و خانه دلخواه و دیدن آن است.

بعد از مورد پسند شدن خانه، با همراهی صاحب ملک به آژانس های املاکی رجوع کرده و برای عقد قرارداد اقدام کنید.

در این مرحله، نوبت به پرداخت هزینه های متفرقه می رسد، مثل هزینه های سند و مالیات و …

این مکتوب و قرارداد باید در سه کاغذ با زبان های انگلیسی، ترکی و زبان فرد خریدار نوشته شود.

در انتها از هر کدام از نسخه ها، هم به شخص خریدار و هم به شخص فروشنده داده می شود.

در پایان توصیه می کنیم، راحت ترین راه مهاجرت به هلند را مطالعه نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *