تجربیات مهاجرت به ترکیه

تجربیات مهاجرت به ترکیه

در این مقاله همراه ما باشید تا تجربیات مهاجرت به ترکیه را مورد بررسی قرار دهیم. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

مقدمه:

امروزه افراد ایرانی، تمایل زیادی به مهاجرت به بهترین کشورهای جهان دارند تا آینده شغلی بهتری داشته باشند و زندگی مرفهی را برای خود تشکیل دهند. یکی از کشورهای توسعه یافته و پیشرفته که ایرانیان زیادی نیز به آن جا مهاجرت می کنند، کشور ترکیه می باشد.

دلایل و اهداف مهاجرت برای افراد مختلف متفاوت می باشد. یک برنامه مهاجرتی موفق برنامه ای است که اهداف و آرمان ها در آن تحقق یابند و شرایط کشور مقصد به همان گونه ای باشد که انتظار می رود. در غیر این صورت فرد از مهاجرت خود دلسرد شده و به ناچار تصمیم به مهاجرت به کشور دیگری می کند.

از این رو تحقیق درباره کشور مقصد از تمام جوانب ضروری است. در این راستا همراه ما باشید تا در این مقاله تجربیات مهاجرت به ترکیه را از تمام جوانب مورد بررسی قرار دهیم.

در این مقاله می خوانیم:
  1. درباره ی کشور ترکیه
  2. مزایای مهاجرت به ترکیه
  3. مشکلات زندگی در ترکیه
  4. بهترین مناطق ترکیه برای زندگی
  5. سخن پایانی

تجربیات مهاجرت به ترکیه

درباره ی کشور ترکیه
درباره ی کشور ترکیه

کشور ترکیه که یکی از کشورهای خاورمیانه است، امروزه به عنوان یکی از کشورهای توسعه یافته در جهان شناخته شده است. کشور حاصل خیز ترکیه بین سه دریای سیاه، دریای مدیترانه و دریای اژه واقع شده است. همین موضوع سبب شده است ترکیه کشوری سرسبز و خوش آب و هوا باشد.

کشورهای ایران، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، گرجستان، یونان، بلغارستان، سوریه و عراق همسایگان کشور ترکیه هستند. ترکیه با داشتن همسایگان زیاد توانسته است در بخش صادرات و واردات قوی عمل کند و از این لحاظ اقتصاد خود را بسیار بهبود بخشیده است.

علاوه بر این ترکیه یکی از بزرگ ترین مقاصد گردشگری در جهان می باشد. نظام ترکیه بر مبنای جمهوری اسلامی است و رهبر آن آتاتورک می باشد.

در ادامه همراه ما باشید تا اطلاعات تکمیلی در خصوص کشور ترکیه را دریافت کنید:

آب و هوای ترکیه:

همانطور که بیان شد ترکیه در محدوده ی سه دریا قرار دارد. بخش هایی از ترکیه که به دریای اژه و مدیترانه نزدیک می باشند، دارای آب و هوای معتدل مدیترانه ای هستند. نواحی منتهی به دریای اژه آب و هوایی اقیانوسی دارند که تابستان های نسبتا گرم و زمستان های آنجا خنک و مرطوب است.

مناطق نزیک به دریای سیاه بارندگی زیادی دارد. همین موضوع سبب شده است بیشتر روزهای سال در ترکیه بارانی باشد.

با این حال در ترکیه دشت هایی به اسم مالاتیه و قونیه وجود دارد که برای افراد باران گریز مناطق خوبی هستند. اگر از تجربیات مهاجرت به ترکیه سخن بگوییم، مهاجران ایرانی مقیم ترکیه همواره از آب وهوای معتدل این کشور لذت می برند.

پیشنهاد می کنیم از پست راحت ترین راه مهاجرت به هلند دیدن کنید.

جمعیت ترکیه:

ترکیه با داشتن جمعیتی حدود 80 میلیون، یکی از پرجمعیت ترین کشورهای خاورمیانه محسوب می شود.

با وجود افزایش روز افزون مهاجران، پیش بینی شده است تا چند دهه آینده جمعیت این کشور به 100 میلیون نفر نیز برسد.

پر جمعیت ترین شهر این کشور استانبول می باشد. بعد از آن شهرهای آنکارا، ازمیر و بورسا جمعیت زیادی دارند.

زبان مردم ترکیه:

زبان مردم ترکیه
زبان مردم ترکیه

گویش و زبان ترکی که یکی از قدیمی ترین زبان های دنیا است. زبان رسمی مردم ترکیه می باشد. گویش و زبان ترکی کشور ترکیه شباهت های زیادی با زبان ترکی آذری دارد.

در این کشور برخی از مردم کرد هستند و به زبان کردی صحبت می کنند که اغلب در بخش های شرقی و جنوب شرقی ساکن هستند. با توجه به این که ترکیه به یک کشور توریستی تبدیل شده است، زبان انگلیسی نیز در این کشور رواج پیدا کرده است و مردم تسلط خوبی بر این زبان دارند.

دین و مذهب مردم ترکیه:

در کشور ترکیه مردم با مذهب های گوناگون کنار یکدیگر با احترام کامل زندگی می کنند. وجود مساجد و کلیساهای مختلف در کنار یکدیگر نسان از احترام مردم ترکیه به ادیان مختلف می باشد.

در این کشور دین هایی نظیر علوی، شیعه، اهل سنت و دیگر ادیان مختلف دیده می شود.

فرهنگ مردم ترکیه:

ترکیه مردمانی مهربان و خونگرم دارد. از آنجایی که ترکیه همسایه ایران است، فرهنگ های مشترکی با ایران دارد. با این حال به دلیل مهاجرپذیر بودن فرهنگ کشورهای مختلف با این کشور ادغام شده است. به همین دلیل افراد خارجی بدون هیچ مشکلی می توانند در این کشور زندگی کنند.

وجود فرهنگ های مختلف در ترکیه سبب شده است مردم با احترام به عقاید یکدیگر به زندگی و اشتغل بپردازند. در واقع ترکیه به کشوری سنتی-مدرن تبدیل شده است. یکی از رسوم کشور ترکیه این است که خانم ها بعد از ازدواج، با نام خانوادگی همسرشان شناخته می شوند.

زنان و مردان در روابط زناشویی وفاداری بیشتری نسبت به اروپاییان دارند و این موضوع سبب شده است رابطه ها پایدارتر باشد. مردم کشور ترکیه به موسیقی و هنر اهمیت زیادی می دهند و در بخش ها به پیشرفت های عظیمی دست یافته اند.

اقتصاد کشور ترکیه:

اقتصاد کشور ترکیه
اقتصاد کشور ترکیه

کشور ترکیه به دلیل قرار داشتن بین 3 دریا، منابع و محصولات دریایی زیادی دارد. اما این کشور بیشتر درآمد خود را از راه گردشگری به دست می آورد.

در هر سال چیزی حدود 40 میلیون گردشگر وارد این کشور می شوند که همین موضوع سودآوری و گردش مالی زیادی را برای ترکیه دارد.

کشاورزی یکی دیگر از بخش های سودآور برای کشور ترکیه می باشد که محصولات کشاورزی خود را به کشورهای مختلف صادر می کند. صنعت پوشاک و صنعت حمل و نقل بین المللی نیز از دیگر بخش های سودآور ترکیه می باشد.

لطفا از پست مشاوره مهاجرت به ترکیه دیدن کنید.

مزایای مهاجرت به ترکیه

ترکیه کشور مهاجر پذیری است. ساکنین ترکیه با فرهنگ ها، عقاید و دین های مختلف بدون هیچ مشکلی و با احترام به یکدیگر در کنار هم زندگی و به پیشرفت و توسعه ی این کشور کمک می کنند.

از این رو افراد خارجی بدون هیچ مشکلی در این کشور می توانند به زندگی و کار مشغول شوند. حتی ممکن است دوستان هم وطن زیادی در ترکیه پیدا کنند.

همچنین ارتباط برقرار کردن با مردم ترکیه بسیار راحت است. زیرا مردمان ترکیه خون گرم و مهمان نواز هستند.

زندگی و اشتغال برای افراد ایرانی که فرهنگ های نزدیک تری به مردم ترکیه بسیار راحت است. در صورتی که افراد خارجی بتوانند در ترکیه شغل ایده آلی برای خود دست و پا کنند، به راحتی از پس خرج روزانه برمی آیند و پس اندازی نیز خواهند داشت. سرمایه گذاری در این کشور برای مهاجران خارجی بسیار سودآور خواهد بود.

ترکیه دارای سیستم حمل و نقل مدرن و پیشرفته ای است که افراد به صورت ارزان می توانند از آن استفاده کنند. دولت ترکیه برای بخش درمان اهمیت زیادی قائل است. از این رو مراکز درمانی و بیمارستان های مدرن و پیشرفته ای در ترکیه وجود دارد که بهترین پزشکان دنیا و کادر درمان با کیفیت در آنها فعالیت دارند.

در ترکیه نقاط گردشگری فراوانی به صورت طبیعی و مصنوعی وجود دارد که باعث جذب گردشگران زیادی از تمام نقاط دنیا شده است. در ترکیه کنسرت ها و مسابقات مختلفی برگزار می شود که شب های به یاد ماندنی را برای مهاجران و گردشگران به وجود می آورد.

از دیگر مزایا و تجربیات مهاجرت به ترکیه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • داشتن آب و هوایی معتدل
  • بازار کار خوب
  • امکان پیشرفت شغلی
  • داشتن سیستم آموزشی قدرتمند و قوی
  • مناسب بودن قیمت خانه ها برای سرمایه گذاری
  • موقعیت عالی برای توسعه گردشگری
  • خدمات اجتماعی با کیفیت و ارزان
  • خدمات درمانی ارزان و با کیفیت
  • پایین بودن نرخ مصرف الکل و مواد مخدر
  • اخذ اقامت راحت نسبت به سایر کشورها
  • اخذ راحت ویزای کشورهای اروپایی با داشتن اقامت ترکیه

به صورت کلی شرایط زندگی و اشتغال در ترکیه برای ایرانیان بسیار راحت است. با توجه به اختلاف کم قیمت لیر با ریال، افراد ایرانی حتی با سرمایه کم نیز می توانند به این کشور مهاجرت کنند.

به همین دلیل افراد ایرانی زیادی هر ساله به قصد مهاجرت به ترکیه ایران را ترک می کنند. اما لازمه مهاجرت به ترکیه کسب اطلاعات کامل و بررسی تجربیات مهاجرت به ترکیه می باشد تا برای زندگی و اشتغال در این کشور به مشکل برنخورید.

مشکلات زندگی در ترکیه

مشکلات زندگی در ترکیه
مشکلات زندگی در ترکیه

در بخش قبلی مزایای مهاجرت به ترکیه را بیان کردیم. مهاجرت به ترکیه در کنار داشتن مزایای زیاد، دارای معایب و مشکلاتی نیز می باشد.

زندگی و اشتغال در ترکیه به صورت تجربی می باشد. یعنی برای برخی از مهاجران در ترکیه معایبی وجود دارد که برای دیگر مهاجران چنین مواردی عیب محسوب نمی شود.

فرهنگ کشور ایران و ترکیه شباهت های زیادی به یکدیگر دارد با این حال تفاوت های بسیاری نیز دیده می شود که سبب بروز مشکلاتی برای مهاجران ایرانی در این کشور می گردد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله معایب زندگی در ترکیه را مطالعه کنید.

از جمله مشکلات زندگی در ترکیه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تسلط بر زبان ترکی:

اولین مشکل مهاجران ترکیه عدم تسلط به زبان ترکی می باشد. در واقع شما برای این که بتوانید زندگی نسبتا راحتی در ترکیه داشته باشید، باید به زبان ترکی مسلط باشید. مردم کشور ترکیه تعصب زیادی روی زبان مادری خود یعنی ترکی استانبولی دارند و ترجیح می دهند با همین زبان با مردم خارجی صحبت کنند.

افراد خارجی نیز برای زندگی در ترکیه و رفع نیازهای خود باید به زبان ترکی مسلط باشند. مهاجران برای اشتغال در هر بخشی نیز باید به زبان ترکی مسلط باشند.

این درحالی است که برای مهاجرت به سایر کشورها تسلط بر زبان انگلیسی کفایت می کند. اما در کشور ترکیه زبان انگلیسی برای مهاجران چندان کارایی ندارد.

بالا بودن هزینه های زندگی:

در صورتی که مهاجران شغل ایده آلی در ترکیه نداشته باشند یا از نظر مالی حمایت نشوند، در ترکیه به مشکلات زیادی دچار خواهند شد.

زیرا هزینه های خوراک، پوشاک، تاکسی، بنزین و قبض ها در این کشور بالا است. بنابراین داشتن یک شغل با درآمد نسبتا بالا برای مهاجران خارجی در ترکیه اهمیت زیادی دارد.

عدم آشنایی با قوانین کشور ترکیه:

یکی از مشکلات زندگی و اشتغال در یک کشور خارجی، عدم آشنایی با قوانین آن کشور است. عدم آشنایی با قوانین پلیس و عرف جامعه سبب بروز مشکلات زیادی می شود که در برخی از موارد سبب دریافت جریمه های سنگین نقدی می گردد.

در این راستا بهتر است با قوانین جامعه ی ترکیه را مطالعه کنید یا از یک فرد ساکن ترکیه راهنمایی دریافت کنید.

مشکلات پیدا کردن شغل:

مشکلات پیدا کردن شغل
مشکلات پیدا کردن شغل د

بسیاری از افراد خارجی با هدف بهبود وضعیت شغلی و درآمد خود اقدام به مهاجرت به ترکیه می کنند. اما واقعیت این است که پیدا کردن شغل در ترکیه به خصوص اگر به زبان ترکی مسلط نباشید سخت است.

بهتر است از آشنایان در ترکیه کمک بگیرید و برای پیدا کردن شغلی ایده آل با درآمد بالا صبوری کنید. واقعیت این است تا زمانی که شما به زبان ترکی تسلط کاملی نداشته باشید در شغل خود در ترکیه موفق نخواهید شد.

دردسرهای اخذ اقامت:

در گذشته اخذ اقامت از ترکیه بسیار راحت بود. اما با افزایش آمار پناهندگی دولت ترکیه برای صدور اقامت کمی سخت گیری می کند. از این رو اخذ اقامت برای متقاضیان ایرانی کمی پیچیده و زمان بر خواهد بود. توجه داشته باشید در صورتی که بدون اخذ اقامت قانونی در ترکیه مدت زمانی اقامت داشته باشید، در هنگام خروج از این کشور باید جریمه های سنگین نقدی را پرداخت کنید.

از دیگر مشکلات مهاجرت به ترکیه می توان به موارد زیر اشاره داشت:
  • بالا بودن نرخ مالیات
  • امنیت پایین
  • ضعیف بودن سیستم قضایی
  • گران بودن بنزین
  • فیلترینگ خارجی برای برخی برنامه ها
  • رفتار غیر اخلاقی برخی از راننده های تاکسی
  • شلوغی بیش از حد برخی از خیابان ها
  • پایین بودن ارزش لیر نسبت به دلار
  • ساعت کاری بالا

بهترین مناطق ترکیه برای زندگی

بهترین مناطق ترکیه برای زندگی
بهترین مناطق ترکیه برای زندگی

در مبحث تجربیات مهاجرت به ترکیه بهتر است بهترین مناطق ترکیه برای زندگی را نیز مورد بررسی قرار دهیم. انتخاب بهترین شهر برای مهاجرت برای متقاضیان ایرانی بسیار اهمیت دارد تا یک زندگی راحت با بالا کیفیت را در ترکیه داشته باشند.

بهترین شهر در ترکیه برای زندگی شهری است که از نظر آب و هوا معتدل و هزینه های زندگی در آن کمتر باشد. علاوه بر این کسب درآمد در آن شهر راحت و موقعیت جغرافیایی خوبی داشته باشد. در حال حاضر بهترین شهر ترکیه که ویژگی های ذکر شده را نیز دارد، استانبول است که به عنوان قلب اقتصادی ترکیه نیز از آن یاد می شود.

تجارت در استانبول از راخ خاکی و آب امکان پذیر است. علاوه بر این مهاجران زیادی در این شهر ساکن هستند که در نتیجه شهری مناسب برای سایر مهاجران خارجی می باشد.

از دیگر شهرهای مناسب برای مهاجران می توان به آنتالیا و ازمیر اشاره داشت که جزء اولین مقاصد گردشگری ترکیه محسوب می شوند. با این حال هر کدام از شهرهای ترکیه دارای جذابیت های منحصر به فرد خود هستند که زندگی رویایی را برای مهاجران به وجود می آورند.

پیشنهاد می کنیم از پست دوران نقاهت بعد از لاپاراسکوپی دیدن کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله مشکلات زندگی در ترکیه برای ایرانیان را مطالعه کنید.

سخن پایانی:

بررسی زندگی در کشور مقصد برای مهاجرت اهمیت زیادی دارد. در صورتی که شما نیز متقاضی مهاجرت به ترکیه هستید، توصیه می شود حتما شرایط زندگی و کسب درآمد را در این کشور بررسی کنید. کمک گرفتن از آشنایان راه حل خوبی برای بررسی تجربیات مهاجرت به ترکیه است.

با این حال بهتر است از یک موسسه مهاجرتی در رابطه با برنامه اقامت خود در ترکیه مشورت نمایید تا بهترین و مناسب ترین راه را به شما معرفی کنند.

در پایان توصیه می کنیم، کدام کشور اروپایی ویزای توریستی میدهد و ویزای توریستی اروپا کی باز میشود را نیز مطالعه نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *