معایب زندگی در ترکیه

معایب زندگی در ترکیه

در این مقاله، قصد داریم تا شما را با برخی از معضلات و معایب زندگی در ترکیه آشنا کرده و بعد از آن شرایط زندگی را مورد بررسی قرار خواهیم داد. با ما همراه باشید.

مقدمه

مقدمه
مقدمه

در رابطه با زندگی در کشور ترکیه باید بگوییم که به علت نزدیکی این کشور به ایران و همچنین پایین بودن برخی از هزینه های زندگی و شباهت فرهنگی زیاد کشور ترکیه با ایران، ترکیه یکی از مقاصد جذاب توریستی و اقامتی برای افراد علاقه مند به مهاجرت محسوب می شود.

جالب است بدانید که همیشه از کشور ترکیه به عنوان یکی از مقاصد برتر توریستی و تحصیلی در دنیا یاد می شود.

کشور ترکیه در سالیان اخیر، با تغییراتی که در قانون سرمایه گذاری از طریق ملک و همچنین ارائه حق شهروندی و پاسپورت به شهروندان خارجی انجام داده است.

با رشد و پیشرفت اقتصادی قابل ملاحظه ای روبرو شده و همچنین به واسطه داشتن دانشگاه های با کیفیت و بین المللی دولتی و خصوصی در بسیاری از شهرهای مختلف خود، مهاجران تحصیلی و دانشجویان زیادی را به سمت خود جذب نموده است.

برای افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند،  به طور کلی روش های متنوع و گوناگونی برای مهاجرت به ترکیه وجود دارد.

این روش ها عبارتند از: کار، روش تحصیل، روش ازدواج، روش تولید، پناهندگی، روش سرمایه گذاری و روش ویزای افراد خاص که هفت دسته از روش های مهاجرت به شمار می آیند و در ادامه به طور کامل آن ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد و همچنین مزایا و معایب زندگی در ترکیه را بیان خواهیم کرد.

در ادامه مقاله و در رابطه با معایب زندگی در ترکیه، سوالاتی را ذکر می کنیم. این قبیل سوالات را برای شناخت کامل شما از این کشور مورد بررسی قرار خواهیم داد و حتما توصیه می کنیم چنانچه قصد مهاجرت به این کشور را دارید.

حتما معایب زندگی در ترکیه و دیگر موارد در رابطه با این کشور مهاجر پذیر را بررسی نمایید. پس از آن دیگر موارد مربوط به این موضوع را نیز بیان خواهیم کرد. ما را همراهی نمایید.

ترکیه برای زندگی بهتره یا ایران ؟

فهرست مطالب:

  1. برخی از معایب زندگی در کشور ترکیه چیست؟
  2. شرایط زندگی در ترکیه به چه شکل است؟
  3. به طور کلی ترکیه چگونه کشوری است؟
  4. برخی از مزایای مهاجرت به کشور ترکیه کدامند؟
  5. شرایط اقتصادی کشور ترکیه به چه شکل است؟
  6. روش های مهاجرت به کشور ترکیه را توضیح دهید.
  7. بعضی از واقعیت های زندگی در کشور ترکیه چه مواردی هستند؟
  8. سخن پایانی

برخی از معایب زندگی در کشور ترکیه چیست؟

برخی از معایب زندگی در کشور ترکیه چیست؟
برخی از معایب زندگی در کشور ترکیه چیست؟

چنانچه بخواهیم در رابطه با یکی از مهمترین و همچنین بارزترین معایب زندگی در ترکیه صحبت کنیم، می توانیم در راس این موضوع، بحث زبان در این کشور را مورد بررسی قرار دهیم.

در واقع بهتر است بدانید که شهروندان ترکیه به طور کلی ترجیح می دهند که با زبان ترکی استانبولی با دیگر افراد و مهاجرین به این کشور ارتباط برقرار کنند و آنچنان نیز با زبان های بین المللی نظیر انگلیسی، آشنایی های لازم را ندارند. به همین علت نیز بهتر است برای زندگی در کشور ترکیه، مهارت های زبان بومی این کشور را فرا بگیرید.

همچنین بهتر است این نکته را در نظر داشته باشید که به کارگیری زبان ترکی در بازار کار کشور ترکیه نیز دارای اهمیت بسیاری می باشد. از این رو نیز بهتر است که برای زندگی در کشور ترکیه، مهارت های زبان رسمی کشور ترکیه را تا حد امکان فرا بگیرید.

فراگیری زبان ترکی، در بازار کار این کشور نیز اهمیت بسیاری دارد و همچنین در پذیرش افراد در مشاغل مختلف ترکیه بسیار تاثیر گذار می باشد.

پس به شما توصیه می کنیم که برای این که در گذراندن زندگی روزمره خود در کشور ترکیه اذیت نشوید، به جای استفاده از زبان بین المللی انگلیسی، هرچه سریعتر به یادگیری زبان ترکی استانبولی بپردازید.

اما اگر بخواهیم در رابطه با دیگر معایب زندگی در ترکیه صحبت کنیم، بهتر است بدانید که با توجه به این موضوع که زندگی در ترکیه از نگاه شهروندان بومی و شهروندان خارجی یا همان افراد مهاجر به این کشور تا حدود بسیاری متفاوت است.

می توان گفت کهصرفا موضوعی است که خود فرد باید آن را تجربه کند؛ چرا که نمی توان به طور قطعی در رابطه با تمام این معایب صحبت کرد.

پیشنهاد می کنیم از پست راحت ترین راه مهاجرت به هلند دیدن کنید.

اما عمده ترین معایب زندگی در ترکیه عبارتند از:

هزینه های بالای زندگی

هزینه های بالای زندگی
هزینه های بالای زندگی

وجود برخی از هزینه های بالا برای داشتن زندگی معمولی در کشور ترکیه، از مهم ترین معضلاتی است که چنانچه اشخاص پشتوانه مالی مطمئنی نداشته باشند، برای زندگی در این کشور با مشکلاتی روبرو خواهند شد.

در حالت کلی بهتر است بدانید که هزینه انواع قبوض برق، بنزین و همچنین برخی از موارد دیگر در این کشور تا حدودی بسیار بالا می باشد.

اما بهتر است این نکته را نیز ذکر کنیم که شهری که به عنوان محل زندگی خود انتخاب کرده اید نیز می تواند تاثیر قابل ملاحظه ای در کم یا زیاد بودن هزینه های زندگی شما داشته باشد.

چرا که در شهرهای کوچک این کشور، هزینه زندگی، به نسبت کمتر از شهرهای بزرگتری مانند استانبول می باشد.

عدم آگاهی از قوانین کشور ترکیه

برخی از افرادی که به کشور ترکیه مهاجرت می کنند، فقط بر پایه شنیده های خود از سایر افراد اقدام به مهاجرت کرده و پا به این کشور می گذارند.

اما بهتر است بدانید که عموما در بیشتر موارد به علت عدم آگاهی درست افراد از قوانین کشور ترکیه، اشخاص سرمایه اولیه خود را به طور کامل از دست خواهند داد و پس از آن به کشور خود باز گردانده خواهند شد.

به شما توصیه می کنیم چنانچه قصد مهاجرت و اقامت در این کشور را دارید، حتما از قوانین کشور ترکیه در حد توان خود آگاهی پیدا کنید.

ممکن است در کنار مطالعه این مقاله، مطالعه تجربیات مهاجرت به ترکیه نیز به افزایش اطلاعات شما کمک کند.

عدم امنیت مالی

عدم امنیت مالی
عدم امنیت مالی

یکی دیگر از مشکلات رایج در کشور ترکیه را می توان عدم امنیت مالی دانست. افراد سود جو از طریق روش های مختلف از مهاجران به این کشور کلاهبرداری کرده و در بسیاری از موارد، سرمایه اولیه فرد را به طور کامل از او خواهند گرفت.

این افراد سود جو از طریق راه های مختلفی از مهاجران و عموما مهاجرانی که بدون آگاهی اقدام به مهاجرت به این کشور نموده اند، کلاهبرداری کرده و موجب به وجود آمدن ناامنی در این کشور و همچنین از بین رفتن سرمایه مهاجران در کشور ترکیه می شوند.

پیدا کردن شغل به سرعت

بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت به کشور ترکیه را دارند، قبل از مهاجرت خود به این فکر می کنند که توانایی این را خواهند داشت که طی گذشت سه الی چهار ماه، زبان ترکی را در این کشور فرا گرفته و به سرعت شغل مد نظر خود را پیدا کرده و مشغول به فعالیت در آن حیطه می شوند.

اما باید بگوییم که این تصور در اغلب موارد صرفا به عنوان یک تصور باقی مانده است.

چرا که زبان ترکی زبان نسبتا سختی به شمار می آید و نمی توان آن را فقط طی سه الی چهار ماه یاد گرفت و با بلد نبودن زبان ترکی نیز پیدا کردن شغل مناسب، یکی از دشوارترین کارها به شمار می آید.

افسردگی ناشی از مهاجرت

در اغلب مواقع اشخاصی که به این کشور مهاجرت کرده اند، پس از گذشت چند ماه، تمام تصوری که از کشور ترکیه داشته اند را خراب شده می بینند و تا حدودی بازگشت به شرایط زندگی قبلی خود در کشورشان را خواستار خواهند شد.

چنانچه شما نیز قصد مهاجرت به این کشور را دارید، به شما توصیه می کنیم حتما اطلاعات کافی در رابطه با شرایط کلی کشور ترکیه به دست آورید تا با خیالات بسیاری به این کشور سفر نکنید که پس از مدتی، زندگی برایتان سخت شود.

کارهای اداری پر دردسر

جالب است بدانید که در گذشته مهاجرت به این کشور تا حدودی راحت تر بوده است. اما چند سالی است که دولتمردان کشور ترکیه برای اقامت دادن به مهاجران، سختگیری هایی را انجام می دهند.

شما نیز برای اقامت طولانی مدت پس از طی مراحل ویزا،باید برای اقامت اقدام کنید. همچنین بهتر است بدانید که برای خرید ماشین نیز باید مراحل طولانی را پشت سر بگذارید.

پیشنهاد می کنیم از پست ویزای توریستی اروپا کی باز میشود دیدن کنید.

شرایط زندگی در ترکیه به چه شکل است؟

شرایط زندگی در ترکیه به چه شکل است؟
شرایط زندگی در ترکیه به چه شکل است؟

ترکیه را باید یک کشور اوراسیایی در خاورمیانه دانست که بخشی از آن در اروپا واقع شده است. جزو توسعه یافته ترین کشورهایی است که بر اساس نظام جمهوری ایجاد شده است. بهتر است بدانید که موقعیت جغرافیایی این کشور به گونه ای است که از سه طرف به دریا راه دارد.

همچنین حکومت فعلی حاکم در ترکیه نیز در سال هزار و نهصد و بیست و سه توسط رهبری شخصی به نام آتاتورک بنا شد. بزرگترین شهر ترکیه استانبول می باشد. بر خلاف تصور عموم، آنکارا پایتخت این کشور است. همچنین بهتر است بدانید که ترکیه، کشوری با چند نوع آب و هوای متنوع است.

همچنین کشور ترکیه یکی از پر جمعیت ترین کشورهای خاورمیانه به شمار می آید. چرا که جمعیتی بالغ بر هشتاد میلیون نفر را درون خود جای داده است. بهتر است بدانید که در واقع کشور ترکیه، تلفیقی از فرهنگ های آسیایی و اروپایی می باشد.

از بهترین مناطق برای مهاجرت و اقامت در کشور ترکیه، می توان به شهرهایی مانند استانبول که لقب قلب اقتصادی ترکیه را دارد. آنتالیا و ازمیر که جزو مهمترین شهرهای تفریحی هستند و دیگر مناطق این کشور اشاره داشت.

بهتر است بدانید که کشور ترکیه دارای هشتاد و یک استان بوده و به عنوان سی و هفتمین کشور پهناور جهان شناخته می شود.

توصیه می کنیم در کنار مطالعه این مقاله، مقاله مشکلات زندگی در ترکیه برای ایرانیان را مطالعه کنید.

برخی از مزایای مهاجرت به کشور ترکیه کدامند؟

برخی از مزایای مهاجرت به کشور ترکیه کدامند؟
برخی از مزایای مهاجرت به کشور ترکیه کدامند؟

چنانچه بخواهیم مزایای کشور ترکیه را بیان کنیم، از نقطه نظر دانشجویی می توان به مواردی مانند:

نیاز نبودن به دریافت ویزای تحصیلی برای مهاجرت، تحصیل و زندگی در کشور ترکیه فقط در صورت اخذ پذیرش تحصیلی، پایین تر بودن هزینه های زندگی دانشجویی در کشور ترکیه نسبت به سایر کشورهایی مثل آلمان، انگلیس، کانادا و فرانسه، امکان انجام کارهای دانشجویی در هنگام تحصیل و بسیاری از شاخص های دیگری اشاره داشت.

اما صرف نظر از جنبه های دانشجویی زندگی و تحصیل در این کشور، مزیت هایی که برای سایر متقاضیان وجود دارد، عبارتند از:

امکان افتتاح حساب بین المللی

بهتر است بدانید که کشور ترکیه بر خلاف ایران، دارای بانکداری بین المللی می باشد. متصل به شرکت های بانکی بزرگ نظیر ویزا کارت و مستر کارت است.

از این رو، افراد می توانند با زندگی در کشور ترکیه از طریق یکی از بانک های معروف زراعت و یا آیش بانک، اقدام به افتتاح حساب بین المللی خود کرده و از این مزیت بهره مند شوند.

آب و هوای ترکیه

یکی از اصلی ترین دلایلی را که ترکیه به یکی از کشورهای محبوب و پولسازترین مقاصد توریستی دنیا بدل شده است را می توان داشتن آب و هوای مطلوب و بسیار معتدل این کشور دانست.

همچنین بهتر است بدانید که کشور ترکیه دارای چندین منطقه آب و هوایی می باشد.

شبکه حمل و نقل ترکیه

یکی از مزایای چشمگیر زندگی در کشور ترکیه را می توان دسترسی راحت درون شهری و برون شهری به واسطه رجوع به انواع وسایل نقلیه موجود در این کشور دانست.

به عنوان مثال؛ شهر استانبول که اندازه ای حدوداً دو برابر شهر تهران دارد. از انواع منو ریل، ترولی، اتوبوس، کشتی، تاکسی و فرودگاه های بین المللی و پروازهای هوایی برخوردار می باشد.

اقامت دائم در ترکیه

چنانچه در حال تحصیل و اقامت دائم در کشور ترکیه هستید. به طور خودکار کارت اقامت یک ساله در این کشور به شما تعلق خواهد گرفت. تا زمانی که دوره تحصیلی شما پایان یافته و فارغ التحصیل از دانشگاه های ترکیه شوید، کارت اقامت شما قابل تمدید خواهد بود.

اما در عین حال امکان این مورد نیز وجود دارد که پس از فارغ التحصیلی در ترکیه، برای یک کارت اقامت یک ساله دیگر در این کشور درخواست دهید.

شرایط اقتصادی کشور ترکیه به چه شکل است؟

شرایط اقتصادی کشور ترکیه به چه شکل است؟
شرایط اقتصادی کشور ترکیه به چه شکل است؟

به طور کلی در رابطه با کشور ترکیه باید گفت که مهمترین منبع اقتصادی در این کشور، صنعت گردشگری کشور ترکیه است.

این کشور در طول سال، به طور میانگین چیزی حدود چهل میلیون نفر گردشگر و توریست را به خود جذب می کند. که این موضوع نیز سود و گردش مالی زیادی را برای این کشور به ارمغان می آورد.

ترکیه را می توان کشوری سنتی ـ مدرن دانست که به طور کلی اقتصاد این کشور علاوه بر صنعت گردشگری، بر پایه صنعت کشاورزی نیز بنا شده و پیوسته در حال گسترش می باشد.

در رابطه با صنعت کشاورزی می توان گفت که چیزی حدود سی و پنج درصد از نیروی کار این کشور در صنعت کشاورزی مشغول به کار هستند.

همچنین می توان گفت که پس از دو صنعت ذکر شده؛ تولید پوشاک، تجهیزات، مواد اولیه، حمل و نقل بین المللی و … نیز از دیگر مواردی هستند که تا حدودی کشور ترکیه را از نظر اقتصادی تامین می کنند.

روش های مهاجرت به کشور ترکیه کدامند؟

روش های مهاجرت به کشور ترکیه کدامند؟
روش های مهاجرت به کشور ترکیه کدامند؟
  • مهاجرت از طریق خرید ملک

بر اساس قوانین حاکم در کشور ترکیه، بهتر است بدانید که شهروندان خارجی با خرید ملک در این کشور، این امکان را پیدا خواهند کرد تا ویزای اقامت ترکیه را دریافت نمایند.

ویزای اقامت از طریق خرید ملک در ترکیه تا حدود یک سال اعتبار خواهد داشت. به نوعی ویزای موقت برای اقامت در این کشور به شمار می آید. اما بهتر است بدانید که امکان تبدیل آن به ویزای دائم هم وجود دارد.

  • مهاجرت به روش تحصیلی

مهاجرت تحصیلی را می توان یکی از روش های آسان برای اخذ ویزای دانشجویی در ترکیه دانست. کشور ترکیه نیز با بالا بردن کیفیت آموزش عالی خود، مقصدی برای مهاجرت تحصیلی دانشجویان ایرانی شده است.

دانشگاه های دولتی ترکیه دارای تحصیل رایگان بوده است. می توان گفت که از شرایط به نسبت خوبی برخوردار هستند.

دانشگاه های خصوصی در این کشور هزینه تحصیلی بالایی دارند. طبیعی است که بیان کنیم از کیفیت بسیار خوبی، هم از نظر آموزشی و هم از نظر امکانات برخوردارند.

  • مهاجرت از طریق کار

یکی از ویزاهای پر متقاضی برای مهاجرت افراد به کشور ترکیه را می توان ویزای کار دانست. متقاضیان برای اخذ ویزای کار و اقامت در ترکیه باید شرط کاریابی و انجام کار را دارا باشند.

گرچه باید بگوییم که تسلط به زبان ترکی نیز از دیگر موارد مورد نیاز برای کار در ترکیه می باشد. مدت زمان اقامت کار در ترکیه نیز یک سال بوده و امکان تمدید مجدد آن نیز وجود دارد.

  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

از دیگر روش های مهاجرت به ترکیه می توان به سرمایه گذاری اشاره داشت. با توجه به سیاست های کشور ترکیه مبتنی بر جذب سرمایه گذاران خارجی، این فرصت برای اخذ اقامت بسیار مناسب می باشد.

سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت و استخدام حداقل پنج نفر نیروی ترک، پرداخت بیمه و مالیات نیز روش مطمئنی در اخذ اقامت این کشور می باشد.

  • مهاجرت از طریق ازدواج

برای این منظو،ر شخص باید دارای اقامت دائم یا پاسپورت ترکیه باشد. تا پس از ازدواج، همسر وی نیز بتواند به کشور ترکیه مهاجرت کرده و او نیز اقامت دائم دریافت کنند.

البته بیان این نکته نیز تا حدودی لازم است که اخذ اقامت دائم پس از سه تا پنج سال زندگی مشترک و تداوم ازدواج، امکانپذیر می باشد.

سخن پایانی

مزایا و معایب مهاجرت به ترکیه و البته معایب زندگی در ترکیه، در این مقاله به طور کامل مورد بررسی قرار داده شد.

البته بهتر است این نکته را در رابطه با سرمایه گذاری در کشور ترکیه بدانید. که با به وجود آمدن برخی از شرایط سیاسی در این منطقه، واحد پول ترکیه تا حدودی افت داشته است. سرمایه گذاری در این کشور ممکن است با ریسک همراه شود.

اما بهتر است بگوییم که فارغ از شرایط خود ترکیه، می توان این کشور را به عنوان مقصدی برای شروع دانست. چرا که گرفتن ویزا برای رفتن به کشورهای اروپایی از طریق پاسپورت ترکیه بسیار راحت تر می باشد.

همان طور که قبلا نیز اشاره کردیم، راه های مهاجرت به ترکیه متنوع هستند و می توانید بر اساس شرایط خود از طریق هر یک از این راه ها اقدام نمایید.

در آخر نیز به شما توصیه می کنیم که اگر قصد مهاجرت به این کشور را دارید. حتما از شرایط، قوانین و اطلاعات مربوط به این کشور در حد توان خود آگاهی یابید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *