زندگی در وان ترکیه

زندگی در وان ترکیه

در این مقاله، به معرفی و بررسی زندگی در وان ترکیه خواهیم پرداخت. ما را تا انتهای این مقاله همراهی نمایید.

مقدمه

شهر وان ترکیه یکی از بهترین شهرهای این کشور به حساب می آید و برای اقامت، شرایط خوبی دارد. اگر شما بتوانید شرایط اقامت به وان ترکیه را فراهم کنید و در راه صحیحی برای دستیابی به مهاجرت این کشور قدم بردارید، زندگی عالی و بی نظیری را در این شهر از کشور ترکیه تجربه خواهید کرد.

اگر بیشتر وقت ها برای اقامت در ترکیه، حرف از شهرهایی مثل استانبول، آنتالیا و غیره شد، ولی شهری مثل وان شرایط مهاجرت منحصر به فردی دارد و در هر شرایطی اگر بتوانید مهاجرت در آن را تجربه کنید، بهترین زندگی برای شما ایجاد خواهد شد.

پیشنهاد می کنیم از پست خرید ملک در وان ترکیه و مهاجرت به کانادا از ترکیه دیدن کنید.

فهرست مقاله:

  1. شرایط مهاجرت به شهر وان در ترکیه
  2. راه های اقامت در شهر وان ترکیه و هزینه خانه در وان ترکیه
  3. توضیحی کوتاه از شهر وان ترکیه و آب و هوای آن
  4. خرج رفت و آمد و قیمت ملک در وان ترکیه
  5. کار در وان ترکیه با حقوق زیاد
  6. دیدگاه هایی در مورد سفر به وان ترکیه
  7. تحصیل و اشتغال در وان ترکیه

شرایط مهاجرت به شهر و زندگی در وان ترکیه

شرایط مهاجرت به شهر و زندگی در وان ترکیه
شرایط مهاجرت به شهر و زندگی در وان ترکیه

یکی از مهم ترین ویژگی های مهاجرت نمودن و زندگی در وان ترکیه، نزدیک بودن این شهر به ایران است. با این وجود ایرانی هایی که قصد مهاجرت به ترکیه را دارند و انتخاب می کنند که در فاصله اندکی با کشور ایران زندگی کنند، شهر وان در ترکیه را هم بی نظیر خواهند یافت.

شهر وان تقریبا در ۲۸۳ کیلومتری شهر ارومیه در ایران قرار گرفته است و این موضوع سبب شده تا مردم ایران علاقه بسیاری به اقامت در این شهر داشته باشند.

ترکیه برای زندگی بهتره یا ایران؟

شهر وان در ترکیه از شهرهای کوچک آن کشور به حساب می آید و شرایط آب و هوایی بی نظیر و جاهای دیدنی فوق العاده ای دارد.

شهر وان، تاریخ کهن و قدمت قابل توجهی دارد که در واقع این شهر، فرهنگ و تاریخ ترکیه را به صورت قابل توجهی در خودش جای داده است. حتی شاید تعجب کنید که در کشور ترکیه، نماد وان را مربوط به گربه های آن شهر می دانند چون اصولا گربه های زیادی در خیابان ها و کوچه پس کوچه های این شهر دیده می شود.

جمعیت شهر وان در ترکیه حدود ۶۰۰ هزار نفر می باشد و بیشترین حجم این جمعیت را مهاجران از  کشورهای دیگر و یا حتی افرادی که برای سفر به این شهر آمده اند، تشکیل داده اند.

هر چند که جاهای دیدنی و بخش های تفریحی وان مثل استانبول نیست، ولی همچنان می توان شهر وان را از بهترین مقاصد گردشگری در ترکیه به حساب آورد.

لطفا از پست مشکلات زندگی در ترکیه برای ایرانیان دیدن کنید.

راه های اقامت در شهر وان ترکیه و هزینه خانه برای زندگی در وان ترکیه

راه های اقامت در شهر وان ترکیه و هزینه خانه برای زندگی در وان ترکیه
راه های اقامت در شهر وان ترکیه و هزینه خانه برای زندگی در وان ترکیه

افراد برای مهاجرت و زندگی در وان ترکیه می توانند از راه های گوناگونی استفاده کنند‌. یکی از راه های اقامت در وان ترکیه که خیلی عالی است و تاثیر فراوانی دارد، خرید خانه در شهر وان می باشد.

اگر در هر شرایطی توانستید هزینه خرید خانه در وان ترکیه را با اهمیت به قیمت جدید اعلام شده از طرف دولت ترکیه پرداخت کنید، تقریبا حدود دو ماه به طور دائم می توانید در ترکیه اقامت کنید.

ولی اگر شما در هر صورتی نتوانستید این هزینه را پرداخت کنید، می توانید با مبلغی کم به منظور دریافت اقامت اقدام نمایید. مطمئن باشید که راه های گوناگونی برای شما وجود دارد.

نکته:

توجه داشته باشید که شما می توانید برای تفریح و گردش به وان ترکیه و اقامت به مدت کوتاه در این شهر، به جای خرید خانه از راه های آسان تری نیز بهره گیری کنید.

بدون شک هزینه خانه و ملک در وان ترکیه برخلاف دیگر شهرهای ترکیه به خصوص آنتالیا و استانبول ارزان تر است و شما می توانید با خرج کمتر برای خرید ملک یا آپارتمان در کشور ترکیه اقدام نمایید.

شما هم به راحتی می توانید ملک دلخواه خود را در نواحی مختلف وان ترکیه خریداری کنید. قیمت خانه در وان ترکیه با توجه به  سن بنا و نوع منطقه و  دیگر وضعیت منطقه ای و محیطی آن متغیر است.

توضیحی کوتاه از شهر وان ترکیه و آب و هوای آن برای زندگی در وان ترکیه

توضیحی کوتاه از شهر وان ترکیه و آب و هوای آن برای زندگی در وان ترکیه
توضیحی کوتاه از شهر وان ترکیه و آب و هوای آن برای زندگی در وان ترکیه

دریاچه وان از سمت شرق به کوه های بلند ارک و سیاه کوه و از سمت جنوب با کوه آرتوس در شهرستان گیواش همسایه است. این شهر هم اکنون جمعیتی حدود ششصد هزار نفر دارد و در بین مردم ایران، بسیار پرطرفدار است.

یکی از علت های محبوب بودن وان ترکیه، نزدیکی به مرز ایران می باشد. اکثر ایرانی ها چند بار در سال به این شهر برای خریدهای مختلف سفر می کنند. این فاصله به قدری کم است که می توانیم از شهرستان خوی، یک ساعته به وان ترکیه برسیم.

این شهر به غیر از مسائل بازارگردی و خرید، امکانات تفریحی و گردشگری آن باعث شده تا در بین افراد محبوبیت زیادی داشته باشد.

اکثر مردم این شهر به زبان کردی کرمانجی صحبت می کنند و اقلیت ترک و ارامنه هم حضور دارند.

یکی دیگر از شهرت های جهانی این شهر به خاطر وجود گربه های پشمالو و سفید رنگ است که یک چشم آن ها زرد و دیگری آبی می باشد که به آن ها گربه های وان می گویند.

در شهر وان ترکیه، آب و هوا بسیار سرد است، در فصل زمستان بارش باران زیاد است. اما در فصول گرم هوا بسیار گرم می شود. در پاییز و بهار باران زیادی می بارد. اگر به طور کلی بخواهیم برای راهنمایی، سفر یا زندگی در وان ترکیه را توصیف کنیم، این شهر، آب و هوای مرطوبی دارد ولی در تابستان بسیار خشک و گرم است.

خرج رفت و آمد و قیمت ملک در وان ترکیه به منظور زندگی در وان ترکیه

از دیگر خرج های زندگی در وان ترکیه، خرج های مربوط به حمل و نقل و رفت و آمد است. آن طور که گفته شد، شهر وان بسیار کوچک است پس هیچ انتظاری نداشته باشید که رفت و آمد و حمل و نقل در شهر وان، شرایط و امکاناتی مثل شهرهای کلان ترکیه داشته باشد.

در شهر وان، برای حمل توریست ها از ون هایی به اسم دلموش بهره گیری می شود. این گونه ون، هم در خود شهر و هم در راه های بین شهری زیاد دیده می شود.

به همین دلیل، اصولا این ون را در مرز بین ایران و ترکیه زیاد مشاهده می کنید. هزینه ای که این ون ها برای حمل و نقل شما دریافت می کنند، به راهی که قرار است طی کنند ارتباط دارد. برای جابه جایی و حمل و نقل در این شهر هم می توان از مینی بوس استفاده نمود.

پس اگر با ماشین شخصی خودتان به این شهر سفر کردید، باید از قبل درمورد شرایط بنزین، اطلاعات زیادی داشته باشید تا بتوانید خرج های زندگی را در این شهر به خوبی فراهم کنید. با اهمیت به هزینه خانه در شهر وان و همچنین نزدیکی زیاد این شهر به ایران، خیلی از شهروندان و تبعه های ایرانی این شهر را برای خرید خانه دلخواه خودشان و همچنین اقامت برگزیدند.

شما می توانید در شهرهای گوناگون ترکیه، ملک هایی با قیمت های گوناگون و متعدد با اهمیت به شرایط و وضعیت خانه بیابید، از کم هزینه گرفته تا گران قیمت، خانه های ویلایی و آپارتمانی گوناگونی در بیشتر نقاط ترکیه موجود هستند که یکی از آن ها شهر وان ترکیه می باشد.

توصیه می کنیم در کنار مطالعه این مقاله، مقاله تجربیات مهاجرت به ترکیه و معایب زندگی در ترکیه را مطالعه کنید

کار و زندگی در وان ترکیه با حقوق زیاد

کار و زندگی در وان ترکیه با حقوق زیاد
کار و زندگی در وان ترکیه با حقوق زیاد

خیلی از ایرانی ها به خاطر همسایگی با کشور ترکیه و امید داشتن به این که ترکیه یک روز جزو اتحادیه اروپا می شود، آشفتگی ذهنی بسیاری فقط به خاطر پیدا کردن شغل در ترکیه دارند، ولی پیش از هرچیزی باید بدانید موقعیت کار در ترکیه برای مهاجران خارجی با کسانی که ساکن این کشور هستند، متعدد است.

به طور کلی برای افرادی که در کشور خودشان حقوق مناسب دریافت نمی کنند، کشور ترکیه برای این موضوع بهترین انتخاب است. ولی اگر به فکر شغلی با دستمزد بالا هستید، باید تخصص و تبحرات کافی را داشته باشید.

همچنین تبحرات شما باید در فهرست نیازمندی های ترکیه باشد.

شهر وان برای زندگی و کار خیلی بی نظیر است. در ترکیه، بالاترین دستمزد مرتبط با شغل های پزشکی به خصوص جراحی ‌و فیزیوتراپی و غیره است. کمترین میزان دستمزد برای کارگران می باشد. اقتصاد کشور ترکیه مربوط به گردشگری و زراعت است.

این فرصت بسیار مهم، یافتن شغل برای اتباع خارجی در قسمت خدمات و صنعت توسعه یافته نهفته است، ولی اگر به دنبال شغلی با حقوق بالا هستید، این شغل های زیر بالاترین دستمزد را در کشور ترکیه اخذ می کنند: پزشک، مهندس نفت، فیزیوتراپی، وکیل، خلبان و غیره

دیدگاه هایی در مورد سفر به وان ترکیه

دیدگاه هایی در مورد سفر به وان ترکیه
دیدگاه هایی در مورد سفر به وان ترکیه

اصولا همه ی اشخاص از سفر به وان ترکیه رضایت کامل داشتند. خرج کم، گردش های مختلف، بازار و مراکز خریدهای مختلف، آب و هوای مساعد، مسافت اندک بر خلاف بقیه کشورهای خارجی، نزدیک بودن آداب و رسوم مردم شهر وان به ایرانیان و غیره که سبب شده تمامی توریست های شهر وان از بودن در این شهر راضی باشند و حتی خیلی ها زندگی در وان ترکیه را ترجیح داده اند.

هرچه زیادتر در مورد معرفی وان در کشور ترکیه مطالعه و تحقیق کنید، بیشتر برای سفر به این شهر جذب می شوید‌. وان یکی از بهترین مقاصد گردشگری در خاورمیانه است که جذابیت های تفریحی گوناگونی دارد.

مراکز خرید ارزان و بی نظیر، گردش های شبانه، گردش های ساحلی، رستوران های منحصربه فرد با غذاهای امروزی و سنتی، هزینه های با صرفه، عدم نیاز به مجوز و خیلی از ویژگی های دیگر، سبب شده که هر ساله ایرانی های زیادی به شهر وان سفر کنند.

پس اگر اهل مسافرت های خارجی هستید، شهر وان در ترکیه را در اولویت های خود قرار دهید. بهترین زمان سفر به شهر وان، اواسط ماه خرداد تا اواسط تیر ماه است. هنوز موقعیتی برای سفر به وان ترکیه بدون هیچ پاسپورتی مهیا نشده است.

با این وجود عدم نیاز به مجوز، یکی از بهترین ویژگی های سفر به ترکیه و شهر وان است. در کنار دریاچه وان، شهر قدیمی قرار دارد که با گربه ها و صبحانه های بی نظیرش شناخته می شود. شهر وان برای توریست ها و گردشگران، شهری زیبا، فوق العاده و فراموش نشدنی است.

ولی خرید خانه در وان ترکیه به فرصتی برای زندگی و سرمایه گذاری دراین شهر ترکیه بدل می شود.

تحصیل و اشتغال در وان ترکیه

تحصیل و اشتغال در وان ترکیه
تحصیل و اشتغال در وان ترکیه

اگر برای تحصیل، زندگی در وان ترکیه را ترجیح می دهید، بدانید که وان یک دانشگاه خصوصی به اسم یوزونجوبیل دارد که عرضه کننده رشته های مختلفی چون دندانپزشکی، فنی و مهندسی، پزشکی و سایر رشته های دیگر است، مدرسه های شهر وان زیر نظر اداره آموزش و پروش ترکیه فعالیت می کنند.

شهر وان هیچ مدرسه فارسی زبانی ندارد ولی خیلی از مدرسه های غیر دولتی و دولتی آن مخصوص محصلان بین المللی است. مراکز درمانی و بیمارستان برای مهاجران ترکیه کاملا تحت حمایت بیمه قرار می گیرد و افرادی که اجازه اقامت در کشور ترکیه را داشته باشند، از لحاظ خدمات درمانی بیمه هستند.

شرایط شغلی در کشور ترکیه چند سالی است که با نا آرامی روبرو شده است.

میانگین نرخ بیکاری به حدود چهارده درصد رسید و خیلی از مسئولان را نگران آینده کشور ترکیه کرد. به مرور زمان میانگین نرخ بیکاری پس از این افزایش ناگهانی کمی پایین آمد و در سال ۲۰۲۲ حدود ده درصد کاهش پیدا کرد.

این روند نزولی همچنان برقرار است و فرصت های کاری را برای افرادی که دنبال شغل هستند، نوید می دهد. اقتصاد شهر وان ترکیه بر مبنای بازرگانی و زراعت و گردشگری است.

اکثر شغل های این شهر در این حوزه فعالیت دارند. حتی اگر شما زندگی در وان ترکیه را انتخاب کرده اید، باید مهارت های زیادی داشته باشید. برای اقامت و ایجاد یک زندگی در شهر وان، باید بدانید که حمل و نقل همگانی این شهر به کیفیت کلانشهرهای ترکیه نیست.

در وان ترکیه ترافیک محلی بسیار آزاردهنده است. به خصوص اگر هنگام تعطیلات باشد. این شهر به طرز عجیبی شلوغ می شود. در نهایت اگر قصد شما مهاجرت و زندگی در وان ترکیه است. باید تمامی شرایط را بسنجید و از دوستان و آشناها تحقیق کنید تا سریع تر به نتیجه برسید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *