ویزای توریستی اروپا

ویزای توریستی اروپا

در این مقاله سعی می کنیم به این سؤال پاسخ بدهیم که ویزای توریستی اروپا چیست؟ با ما تا انتها همراه باشید.

مقدمه

مقدمه
مقدمه

در این نوشتار، به بررسی علمی موضوعاتی پیرامون ویزای توریستی اروپا، چگونگی دریافت ویزای توریستی و نکات و شرط های لازم برای دریافت ویزای توریستی به منظور مسافرت به کشورهای اروپایی خواهیم پرداخت.

در ابتدای این مطلب بهتر است بدانید که  ویزای توریستی اروپا، یکی از اقسام مختلف ویزاهایی می باشد که در منطقه اروپا وجود دارد.

این نوع ویزا در بازه های زمانی موقتی و کوتاه صادر می شود. افرادی که تصمیم دارند ویزای توریستی اروپا را دریافت کنند، بهتر است بدانند که این گونه از ویزا، در وضعیت کلی توانایی تغییر به انواع دیگری از ویزاها را ندارد. به عنوان نمونه، ویزای توریستی اروپا را نمی توان به ویزای دانشجویی یا ویزای کار و غیره تبدیل کرد.

کسانی که این نوع ویزا را در اختیار دارند، می توانند تا مدت زمان تعیین شده در ویزا و در زمان کوتاهی، به کشورهایی که از اعضای اتحادیه شینگن هستند، رفت و آمد نمایند. همچنین افراد می بایست پیش از به پایان رسیدن مدت زمان تعیین شده در ویزای توریستی اروپا، از این کشورها خارج شوند.

در مطلبی که پیش روی شما خوانندگان محترم قرار گرفته است، به بیشتر پرسش های افراد متقاضی در زمینه ی ویزای توریستی اروپا و دریافت این نوع ویزا، پاسخ های کامل و دقیقی داده شده است.

لطفا از پست زندگی در وان ترکیه دیدن کنید.

سرفصل های بررسی شده در مقاله ویزای توریستی اروپا، شامل موارد زیر می باشند:

  1. دلایل دریافت ویزای توریستی اروپا
  2. مدراک ضروری برای دریافت ویزای توریستی اروپا
  3. زمان مناسب برای تقاضای ویزای توریستی اروپا
  4. آشنایی با ویزای شینگن
  5. مراحل دریافت ویزای توریستی شینگن
  6. جمع بندی

دلایل دریافت ویزای توریستی اروپا

دلایل دریافت ویزای توریستی اروپا
دلایل دریافت ویزای توریستی اروپا

در بخش نخستین این مقاله، به بررسی و توضیح شرایط دریافت ویزای توریستی اروپا می پردازیم. دومین قاره با مساحت محدود در جهان، قاره اروپا می باشد. در واقع این منطقه از لحاظ کم بودن مساحت، بعد از قاره اقیانوسیه قرار گرفته است.

از آنجا که میان قاره های اروپا و آسیا، مسائل مشترک و مشابه زیادی وجود دارد، قاره ای به نام اوراسیا ایجاد شده است که مرز ما بین این قاره ها از کوه های معروف اورال، شکل گرفته است. جمعیت موجود در قاره اروپا، به صورت تقریبی یازده درصد از افراد کل دنیا را تشکیل می دهند.

همچنین این قاره از لحاظ موقعیت جغرافیایی، در منطقه ای ویژه قرار گرفته و از منظر اقلیم آب و هوایی، در دسته مناطق با هوای معتدل واقع شده است.

به این دلیل منظره های همیشه سبز و بسیار زیبا، بکر و شگفت انگیز در قاره اروپا به وفور دیده می شوند که سبب جلب توجه گردشگران از همه کشورهای جهان شده است.

قاره پهناور اروپا شامل ۵۲ کشور با وسعت های مختلف می باشد. تعدادی از این کشورها استقلال یافته و تعداد اندکی نیز وابسته می باشند. هر یک از کشورهای قاره اروپا، از شرایط ویژه و مخصوص به خود برخوردار هستند. ۳۲ کشور از این قاره از اعضای حوزه شینگن می باشند.

چرا که این مناطق به کشورهای متحد بدون مرز شناخته شده اند. از این رو افراد متقاضی می توانند به وسیله دریافت ویزا از یکی از کشورهایی که جزء اتحادیه هستند، به همه کشورهای حوزه شینگن تردد داشته باشند.

بی شک تأیید این نکته،  صحیح می باشد که مهاجرانی که مناطق اروپایی را به منظور مقصدی برای اخذ اقامت برگزیده اند، مسلما مناسب ترین راه را انتخاب کرده اند. زیرا این نقطه از جهان به علت بهره مندی از وضعیت بسیار مناسب اقتصادی، فرهنگی و سیاسی، یکی از ایده آل ترین انتخاب ها به منظور مهاجرت است.

 مورد بعدی از دلایل اخذ ویزای توریستی اروپا، حضور در مراسم مختلف، مسافرت های تجاری و ملاقات با بستگان و اعضای خانواده می باشند.

با دقت به این مسئله که سازمان ملل متحد در کشور سوئیس واقع شده است، مقر دادگاه بین المللی لاهه در کشور هلند می باشد، همچنین وین، نهمین شهر بزرگ در اتحادیه اروپا و پایتخت یکی از کشورهای اروپایی مرکزی است و …، همه ی این موارد باعث شده اند که قاره اروپا به ایمن ترین و آرام ترین قاره در دنیا تبدیل شود.

با عنایت به وضعیت مساعد این قاره، افراد متقاضی زیادی خواهان دریافت ویزای توریستی اروپا هستند. درخواست دهندگان دریافت ویزای گردشگری قاره اروپا باید دارای یک سری از شرایط باشند تا بتوانند به این نوع ویزا دست یابند.

مدارک ضروری به منظور دریافت ویزای توریستی اروپا

مدارک ضروری به منظور دریافت ویزای توریستی اروپا
مدارک ضروری به منظور دریافت ویزای توریستی اروپا

مسلماً افراد متقاضی برای دریافت ویزای گردشگری اروپا، می بایست اسناد گوناگونی را تحویل دهند. از این رو بهتر است تا پیش از آغاز مهاجرت، همه مدرک های ضروری را تهیه نمایند. این اسناد مختص مسافرت توریستی افراد ایرانی به حوزه شینگن می باشد که اغلب تاریخ اعتبار آن حدود سه ماه تعیین شده است.

عمده ترین مدارک مورد نیاز به منظور دریافت ویزای توریستی اروپا شامل موارد زیر می باشند:

  • اسناد نشاندهنده هویت فرد متقاضی مانند کارت شناسایی ملی، شناسنامه و غیره
  • فرد متقاضی می بایست پاسپورت دارای تاریخ انقضای موثق را تحویل دهد.
  • فرد درخواست دهنده می بایست پرسشنامه تقاضای ویزای توریستی را به صورت دقیق و واضح تکمیل کند. دقت نمایید که این فرم می بایست به زبان کشوری که افراد قصد مهاجرت به آنجا را دارند، ترجمه شود.
  • تعداد دو قطعه عکس رنگی با فرمت و اندازه های تعیین شده که به تازگی تهیه شده است.
  • اسناد نشاندهنده توانایی مالی فرد متقاضی مانند پرینت گردش حساب بانکی، می بایست به سازمان مربوطه ارسال شود.
ادامه مطلب>>
  • مدارک مرتبط به کاری که فرد در آن مشغول می باشد مانند مجوز اشتغال به یک حرفه ی مشخص. توجه نمایید که این مدارک نیز باید به زبان کشور مد نظر ترجمه شوند.
  • ارائه سوابق بیمه درمانی
  • ارائه صورتحساب حقوق های دریافتی
  • ارائه بیمه مسافرتی که میزان پوشش خدمات بهداشتی و پزشکی آن در محدوده مبلغ تعیین شده باشد.
  • فرد متقاضی می بایست پیش از ارسال مدرک های خود برای دریافت ویزای توریستی اروپا، معرفی نامه تأیید هتل و یا اسناد مرتبط با محلی که در آن سکونت دارد را تهیه نموده و این مدارک را به سازمان مورد نظر تحویل دهد.
  • فرد متقاضی می بایست رزرو بلیط هواپیما را برای ورود و خروج به کشور مقصد انجام داده و مدرک آن را ارائه دهد.
  • افراد متقاضی که دارای سن کمتر از ۱۸ سال می باشند، باید گواهی رسمی و قانونی از پدر و مادر خود داشته باشند و به همراه سایر مدارک، این مورد را نیز ارائه دهند.

زمان مناسب برای تقاضای ویزای توریستی اروپا

زمان مناسب برای تقاضای ویزای توریستی اروپا
زمان مناسب برای تقاضای ویزای توریستی اروپا

ویزای توریستی اروپا کی باز میشود ؟ افراد متقاضی که تصمیم گرفته اند به اروپا مهاجرت کنند، می بایست در مدت زمان سه ماه قبل از تاریخ آغاز سفر خود، اسناد و مدارک مورد نیاز و ضروری را به سفارتخانه کشور مقصد ارسال کنند. بعد از آن و در مدت زمان حدود سی روز قبل از شروع سفر، اسنادی را که مورد پذیرش قرار گرفته و تأیید شده اند را به کشور اروپایی مد نظر ارائه دهند.

در واقع این مدت زمان لحاظ شده ی اضافی، برای این است که چنانچه مدرک های ارسال شده، توسط بازرسان مسئول پرونده در سفارتخانه مورد ارزیابی قرار گرفته و دارای ایرادات یا نواقصی بودند، به فرد متقاضی عودت داده می شوند تا تکمیل و اصلاح شوند.

چنانچه در بازه زمانی مشخص شده، تمامی مدرک های ضروری به سازمان مربوطه ارائه نشوند، روند اخذ ویزای توریستی اروپا متوقف خواهد شد.

آشنایی با ویزای شینگن

آشنایی با ویزای شینگن
آشنایی با ویزای شینگن

تعداد زیادی از افراد توریست و مسافران تصمیم دارند تا به کشورهای اروپایی مسافرت نمایند و برای ورود به این کشورها، باید اقدام به دریافت ویزای اروپا نمایند. توافقنامه ای که به عنوان شینگن شناخته شده است، در واقع در میان تعدادی از کشورهای اروپایی به انجام رسیده که باعث شده است این کشورها از مرز یکسان برخوردار شوند.

در نتیجه امکان استفاده از یک ویزا به منظور ورود به این کشورها ایجاد شده است. ویزای شینگن برای اهداف گوناگونی مانند کسب و کار، ادامه تحصیل، کار کردن در یک حرفه مخصوص، ملاقات با اعضای خانواده و دوستان، درمان های پزشکی و توریستی ارائه می شود.

ویزای شینگن دارای انواع گوناگونی می باشد که شامل ویزای گردشگری، ویزای منطقه ای با اعتبار موقت و ویزای ملی است.

کدام کشور اروپایی ویزای توریستی میدهد ؟ لطفا برای دریافت پاسخ روی سوال کلیک نمایید.

مراحل دریافت ویزای توریستی شینگن

مراحل دریافت ویزای توریستی شینگن
مراحل دریافت ویزای توریستی شینگن

 همان طور که تا این قسمت از مقاله متوجه شده اید، ویزای توریستی اروپا یکی از انواع ویزاهای شینگن به شمار می رود. در ادامه مبحث، تمام مراحل اخذ این ویزا را به صورت شفاف و کامل بیان می کنیم.

راحت ترین کشور برای ویزای شینگن ۲۰۲۲ چیست؟

مرحله نخست (تعیین هدف)

در ابتدا افراد متقاضی می بایست بدانند که کدام ویزای اروپایی با هدف آن ها مرتبط می باشد. با در نظر قرار دادن نیاز افراد، ویزاهای مختلفی صادر می شوند.

به عنوان نمونه ویزای توریستی، ویزای علمی و غیره. بنابراین به منظور تسریع در فرآیند اخذ ویزای مربوطه، اولین قدم این است که انگیزه افراد متقاضی از مهاجرت یا سفر به کشور اروپایی مورد نظر معلوم شود.

مرحله دوم (تعیین مقصد)

در این مرحله، افراد متقاضی باید کشور مقصد خود را معین کنند. پس از این که کشور مد نظر افراد معین شد، می بایست از طریق یکی از موارد ذکر شده برای دریافت ویزا اقدام نمایند.

  1. سفارتخانه مقصد مورد نظر
  2. اداره کنسولی کشور مورد نظر
  3. یکی از مراکز خدمات ویزا که زیر مجموعه سفارتخانه کشور مقصد می باشد.

چنانچه افراد متقاضی، علاقه مند به سفر در بیشتر از دو کشور اروپایی  باشند، می بایست به منظور دریافت ویزا، از کشوری اقدام نمایند که اکثر روزهای سفر خود را در آنجا اقامت دارند.

در صورتی که زمان اقامت افراد در کشورهای مختلف معلوم و یکسان نمی باشد، می بایست تقاضای خود را به سفارتخانه نخستین کشور اروپایی که به آنجا سفر می کنند، تحویل دهند.

مرحله سوم (زمان ارسال تقاضا)

در این مرحله، افراد متقاضی باید به دنبال یافتن بهترین زمان برای ارسال تقاضای دریافت ویزا باشند. همان طور که می دانید، روند دریافت ویزا از مراجع مربوطه به صرف زمان نیاز دارد.

از این رو افراد متقاضی می بایست در زمان مناسب به منظور دریافت آن اقدام نمایند. مسلماً تأخیر در انجام این فرآیند، باعث مشکلات زیادی می شود.

پیشنهاد اکثر کارشناسان در امور مهاجرت این است که افراد متقاضی بهتر است دست کم حدود ۲۱ روز قبل از شروع سفر خود، به منظور دریافت ویزا اقدام کنند.

مرحله چهارم (رزرو وقت از سفارت)

در این مرحله، افراد متقاضی باید برای رزرو وقت از سفارتخانه کشور مقصد اقدام کنند.

همه سفارتخانه ها این فرصت را در اختیار افراد متقاضی قرار می دهند که به صورت آنلاین به تعیین وقت بپردازند.

مرحله پنجم (تکمیل فرم)

در این قسمت، افراد می بایست فرم تقاضای ویزا را به صورت دقیق و واضح تکمیل نمایند. افراد باید جدیدترین فرم منتشر شده توسط سفارتخانه را تهیه کنند.

توجه به این نکته ضروری است که متقاضیان باید فرم تقاضا را در ۲ نسخه منتشر کرده و هر دو مورد را امضا نمایند.

مرحله ششم (جمع آوری اسناد لازم)

متقاضیان باید به جمع آوری اسناد لازم برای تقاضای ویزا بپردازند. اسنادی مانند مدارک شناسایی، پرسشنامه تقاضای ویزا، پاسپورت معتبر و غیره که در قسمت های قبلی مقاله به آن اشاره کردیم.

لیست دیگر اسناد مورد نیاز که هر کدام از سفارتخانه ها از افراد متقاضی درخواست می نمایند را می بایست از مرکز سفارت کشور مورد نظر دریافت کنند.

مرحله هفتم (مصاحبه حضوری)

با طی نمودن مراحل قبلی، در این قسمت برای متقاضیان، زمانی به منظور مصاحبه تعیین می شود. افراد می بایست در زمان معین به مرکز مشخص شده مراجعه نمایند. همچنین در روز مصاحبه می بایست اسناد ضروری همراه افراد باشد و به مأمور مربوطه ارائه شود.

در جلسه ی مصاحبه، از افراد متقاضی پرسش هایی در رابطه با محلی که در آنجا زندگی می کنند، انگیزه ایشان از مهاجرت و سؤالات جزئی تر دیگری پرسیده خواهد شد. متقاضیان باید در کمال صداقت، جواب های صحیح و واقعی را ارائه دهند. همچنین این پاسخ ها می بایست با پرسشنامه تکمیل شده، هماهنگ باشند.

مرحله هشتم (پرداخت هزینه ویزا)

 متقاضیان باید مخارج دریافت ویزا را پرداخت کنند. این مخارج از طریق کشورهای عضو شینگن تعیین شده است و نمی توان آن را کاهش یا افزایش داد.

همچنین مخارج مربوطه با در نظر قرار دادن شرایط افراد و سن آن ها تصویب می شوند.

مرحله نهم و پایانی (انتظار برای جواب)

در این مرحله، متقاضیان ویزا می بایست منتظر جواب تقاضای خود بمانند. به طور معمول، سنجش مدارک و بررسی تقاضای افراد از طریق سفارتخانه، حدود ۱۵ روز به طول می انجامد.

البته این زمان ممکن است تا یک ماه نیز طول بکشد. مسلماً موقعیت افراد در مدت زمان دریافت پاسخ سفارت، تأثیر گذار است.

لطفا از پست راحت ترین راه مهاجرت به هلند دیدن کنید.

جمع بندی

جمع بندی
جمع بندی

در این مطلب، تلاش نمودیم تا ویزای توریستی اروپا را از تمام جوانب، مورد ارزیابی قرار دهیم. همچنین به بیان مطالبی برای آشنایی مختصر با ویزای شینگن پرداختیم.

لطفا پس از مطالعه این مقاله، از پست مشاوره مهاجرت به ترکیه دیدن کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *