راحت ترین کشور برای ویزای شینگن ۲۰۲۲

راحت ترین کشور برای ویزای شینگن ۲۰۲۲

در این مقاله سعی می کنیم به این سؤال پاسخ بدهیم که راحت ترین کشور برای ویزای شینگن ۲۰۲۲ کدام کشور می باشد؟

مقدمه

منطقه های قاره اروپا و کشورهایی که زیر مجموعه حوزه شنگن به شمار می روند، از مناسب ترین گزینه های موجود در این سال ها برای مسافرت و زندگی محسوب می شوند. چراکه در کشورهای اروپایی تمام امکانات مورد نیاز به منظور تجربه یک زندگی عالی و آرام برای مهاجران فراهم شده است.

همچنین کشورهای اروپایی از پیشرفت های چشمگیری در زمینه های سیاسی و اقتصادی برخوردار می باشند. از این رو مهاجرت به این مناطق می توانند زندگی ایده آلی را برای افراد متقاضی به ارمغان آورد.

ورود به راحت ترین کشور برای ویزای شینگن ۲۰۲۲ به شرایط مخصوصی نیازمند می باشد.

مهاجرت به این مناطق به افراد متقاضی کمک می کند تا در یک بازه زمانی کوتاه و با پرداخت مخارج بسیار ناچیز، به اهداف و برنامه هایی که برای آینده ی خود درنظر دارند، نزدیک شوند.

از این رو در این مطلب تصمیم داریم به ارزیابی این موضوع بپردازیم که راحت ترین کشور برای ویزای شینگن ۲۰۲۲ کدام کشور می باشد و چگونه می توان به آن جا مهاجرت کرد.

پیشنهاد می کنیم از پست کدام کشور اروپایی ویزای توریستی میدهد دیدن کنید.

 در ادامه عناوین زیر را شرح می دهیم:

  • راحت ترین کشور برای ویزای شینگن 2022
  • استونی، راحت ترین کشور برای ویزای شینگن ۲۰۲۲
  • لهستان، راحت ترین کشور برای ویزای شینگن ۲۰۲۲
  • لیتوانی، راحت ترین کشور برای ویزای شینگن ۲۰۲۲
  • فنلاند، راحت ترین کشور برای ویزای شینگن ۲۰۲۲
  • راحت ترین کشور برای ویزای توریستی شینگن 2022
  • راحت ترین کشور برای ویزای تحصیلی شینگن 2022
  • شرایطی مقدماتی ویزای تحصیلی شینگن
  • راحت ترین کشور برای ویزای کاری شینگن 2022
  • شرط های ضروری جهت دریافت ویزای کاری شینگن
  • سخت گیرترین کشور برای ویزای شینگن ۲۰۲۲
  • مدت اعتبار ویزای شینگن
  • جمع بندی

راحت ترین کشور برای ویزای شینگن ۲۰۲۲

راحت ترین کشور برای ویزای شینگن ۲۰۲۲
راحت ترین کشور برای ویزای شینگن ۲۰۲۲

در ابتدای این قسمت باید بگوییم که هیچ کدام از کشورهای جهان با عنوان راحت ترین منطقه یا سفارتخانه جهت دریافت ویزای شینگن در دسترس نمی باشند. در واقع مهم ترین موضوع برای بالا رفتن شانس دریافت ویزای شینگن، مدرک ها و شروط فرد متقاضی می باشد.

جهت گزینش راحت ترین کشور به منظور ویزای شینگن، مناسب ترین راه این است که قبل از این اقدام مسائلی از قبیل مخارج زندگی، شرایط کسب و کار، سطح امنیت و تعداد زیادی از فاکتورهای دیگر، مورد ارزیابی و تحقیق قرار گیرند.

توجه به این اصل مهم، به افراد متقاضی کمک می کند تا از لحاظ مدیریت زمان و میزان هزینه ها،  بسیار پرقدرت بوده و بدون هیچ پیشامدی به هدف خود برسند.

کشورهای اسپانیا، سوئیس و ایتالیا، جزء مناسب ترین کشورهای زیر مجموعه حوزه شینگن به حساب می آیند که در صادر نمودن ویزای شینگن به مهاجران ایرانی، ضوابط و مقررات دشواری ندارند.

در کشورهایی مثل هلند و اتریش، از افراد متقاضی اسناد مالی بسیار موثق و معتبری دریافت می کنند.

کشور ایتالیا به صورت سالیانه، تعداد بسیار زیادی ویزا به مهاجران ایرانی اعطا می نماید. اگر گردش صورتحساب مالی افراد در سطح مناسبی قرار داشته باشد و از استطاعت مالی نسبتاً بالایی برخوردار باشند.

علاوه بر این ها اگر مدارک مورد تأییدی از جمله سند املاک و مستغلات و سوابق بیمه در فایل درخواستی فرد وجود داشته باشند، درصد موفقیت اخذ ویزای گردشگری ایتالیا برای این افراد افزایش خواهد یافت.

همچنین چنانچه متقاضیان از طریق یک آژانس مهاجرتی دارای اعتبار اقدام نمایند به طوریکه آژانس مورد نظر به سفارتخانه ضمانت خروج فرد را از کشور مقصد اعلام نماید، شانس متقاضیان جهت دریافت ویزا افزایش می یابد.

 استونی، راحت ترین کشور برای ویزای شینگن ۲۰۲۲

براساس آمارهای منتشر شده توسط مرکز مهاجرت کشور استونی، این کشور تقاضای بیشتر افرادی که تصمیم به اخذ ویزای شینگن را دارند، مورد پذیرش قرار می دهد.

از این رو در طی سال، تعداد بی شماری از مهاجران از اقصی نقاط جهان، جهت اخذ ویزای شینگن به این کشور وارد می شوند.

در استونی ضوابط و قوانین آسانی برای ویزای شینگن وضع شده است. به این علت، جدیت زیادی جهت اعطای این نوع ویزا به افراد متقاضی وجود ندارد. که این مسئله یک مزیت بسیار عالی برای آن بشمار می رود.

پیشنهاد می کنیم از پست ویزای توریستی اروپا کی باز میشود دیدن کنید.

 لهستان، راحت ترین کشور برای ویزای شینگن ۲۰۲۲

تعداد افراد متقاضی که از طریق کشور لهستان تصمیم به اخذ ویزای شینگن دارند، نسبتاً کم هستند. در عین حال چنانچه متقاضیان ایرانی از کشور لهستان برای دریافت ویزای شینگن اقدام نمایند، به سهولت تقاضای ایشان مورد پذیرش واقع می شود.

می توان گفت لهستان، آسان ترین کشور جهت دستیابی به ویزای شینگن است، چراکه افراد متقاضی مدت زمان کوتاهی را در انتظار پذیرش مدارک و صدور ویزا می مانند.

 لیتوانی، راحت ترین کشور برای ویزای شینگن ۲۰۲۲

این منطقه اروپایی، یکی از مناسب ترین کشورها جهت اخذ ویزای شینگن می باشد. در لیتوانی معمولاً با تقاضای بیشتر افراد برای شینگن موافقت می شود.

نکته ای که توجه افراد متقاضی را برای اخذ ویزای شینگن در این کشور جلب می کند، این است که فرآیند مذکور در زمان بسیار کمی انجام می شود.

پیشنهاد می کنیم از پست ویزای توریستی اروپا دیدن کنید.

 فنلاند، راحت ترین کشور برای ویزای شینگن ۲۰۲۲

کشور فنلاند، در تمام جوانب، یکی از بهترین مناطق جهان برای زندگی و مهاجرت محسوب می شود. به دلیل اینکه افرادی که در این کشور اقامت دارند ، شرایط زندگی بسیار ایده آلی را تجربه می نمایند.

فنلاند، یکی از آسان ترین کشورها جهت اخذ ویزای شینگن، این فرصت را برای افراد متقاضی فراهم می کند که با میزان ریسک پایین تری، این ویزای ارزشمند را تهیه نمایند.

تعداد درخواست های ارسال شده به کشور فنلاند جهت اخذ این نوع ویزا بسیار زیاد می باشد که این مورد یکی از دلایل اساسی پرطرفدار بودن آن به شمار می رود.

راحت ترین کشور برای ویزای توریستی شینگن 2022

راحت ترین کشور برای ویزای توریستی شینگن 2022
راحت ترین کشور برای ویزای توریستی شینگن 2022

چنانچه افراد متقاضی تصمیم داشته باشند به صورت دسته جمعی به کشورهای حوزه شینگن مسافرت کنند، کشورهای سوئیس و مجارستان نیز از طریق ضمانت نامه آژانس مسافرتی موردنظر که متقاضیان از سوی آن ها اقدام می نمایند، با آسانی برای افراد متقاضی ویزای شینگن صادر می کنند.

کشورهای فرانسه، ایتالیا و سوئیس، عضو مناسب ترین سفارتخانه ها به منظور ویزای دسته جمعی شینگن می باشند. در اصل این کشورها شرایط برتری را جهت صدور ویزای توریستی شینگن ۲۰۲۲ برای افراد متقاضی که از ایران مهاجرت کرده اند، تنظیم کرده اند.

همچنین اگر افراد متقاضی ایرانی از تمکن مالی زیادی برخوردار باشند، موفقیت بیشتری به منظور اخذ ویزای شینگن از طریق این کشورها بدست می آورند. مسلماً یکی از شرایط مورد نیاز برای موضوع ویزای مورد نظر این است که متقاضیان می بایست انگیزه سفر، محلی که در حوزه شینگن در آن زندگی می کنند.

همین طور زمان دقیق حضور در این کشورها را برای مأمور مربوطه به صورت شفاف بیان کنند. مأمور ویزا به این وسیله می تواند در مورد تقاضای ویزای شینگن افراد متقاضی، دقیق تر تصمیم گیری نماید.

همین طور چنانچه افراد متقاضی در سال های گذشته، یک ویزای شینگن دیگر هم تهیه کرده اند، کشورهای هلند و فرانسه به ایشان با سهولت و سریع، ویزای گردشگری شینگن را واگذار می نماید.

به طور کلی می توان گفت، راحت ترین کشور برای ویزای گردشگری شینگن ۲۰۲۲ کشور ایتالیا می باشد. البته افراد متقاضی به سختی می توانند به رزرو وقت در سفارتخانه ایتالیا بپردازند. پروسه تقاضای وقت سفارتخانه این کشور با مراجعه به سایت اینترنتی CKGS صورت می گیرد.

 راحت ترین کشور برای ویزای تحصیلی شینگن 2022

 راحت ترین کشور برای ویزای تحصیلی شینگن 2022
راحت ترین کشور برای ویزای تحصیلی شینگن 2022

چنانچه افراد متقاضی ایرانی بخواهند با اهداف تحصیلی و گذراندن دوره های علمی و آموزشی، به کشورهای حوزه شینگن مهاجرت نمایند، تمام کشورها به آسانی برای متقاضیان ویزا صادر می کنند. ولی جهت دریافت ویزای تحصیلی شنگن، افراد متقاضی می بایست از مجموعه ای از شرایط مقدماتی برخوردار باشند.

شرایطی مقدماتی ویزای تحصیلی شینگن شامل موارد زیر می باشند.

  • افراد متقاضی باید تسلط کامل به زبان شهروندان کشور موردنظر داشته باشند و همه گواهی های شرکت در کلاس های آموزشی زبان کشور مقصد را نشان دهند.
  • متقاضیان می بایست صورت حساب های مالی و مدارک درآمدهای دریافتی را ارائه دهند. چنانچه افراد متقاضی تحت سرپرستی شخص دیگری هستند، موظف می باشند اسناد و صورت حساب های مالی سرپرست خود را ارسال کنند.
  • متقاضیان ایرانی باید از یک مؤسسه آموزشی در کشور مقصد، نامه ی پذیرفته شدن دریافت کنند و آن را به مدارک ضروری خود اضافه نمایند. نکته مهم در این مورد هماهنگی تاریخ وقت سفارتخانه با تاریخ پذیرش می باشد.

 راحت ترین کشور برای ویزای کاری شینگن 2022

 راحت ترین کشور برای ویزای کاری شینگن 2022
راحت ترین کشور برای ویزای کاری شینگن 2022

در عین حال که تعداد بسیار زیادی از تقاضاهای ویزای شغلی شینگن از طریق کشور آلمان می باشد، ولی چنانچه افراد متقاضی از شرط های لازم برای دریافت ویزای کاری شینگن برخوردار باشند، می تواند از همه مناطق جزء شینگن، به آسانی و در زمان نسبتاً مناسب، ویزای کاری را دریافت نمایند.

تقریباً می توان گفت شرایط و چگونگی ویزای کاری شینگن با ویزای تحصیلی شینگن یکسان می باشند.

شرط های ضروری جهت دریافت ویزای کاری شینگن شامل موارد زیر هستند.

  • فرد متقاضی می بایست نامه ی تأییدیه را از سوی یک کارفرما در حوزه شینگن ارائه دهد.
  • همه گواهی های تحصیلی و مدارک دانشگاهی و شغلی مربوطه باید ارسال شوند.
  • فرد متقاضی با درنظر قرار دادن کشور مقصد، در یکی از زبان های خارجی مانند زبان آلمانی، فرانسوی و انگلیسی و غیره می بایست دوره های آموزشی را طی نماید. بعد از آن باید گواهینامه پایان دوره ها به مراجع مربوطه ارائه شوند.

پیشنهاد می کنیم از پست مشاوره مهاجرت به ترکیه دیدن کنید.

سخت گیرترین کشور برای ویزای شینگن ۲۰۲۲

چهار کشور اروپایی اتریش، فرانسه، هلند و آلمان، به علت وضعیت سیاسی و اقتصادی، قانون های بسیار سخت گیرانه ای را برای افراد متقاضی که ملیت ایرانی دارند، مقرر کرده اند. مخصوصاً کشور آلمان، شرایط را برای مهاجران ایرانی بسیار مشکل تر از سال های قبل کرده است، چراکه جمعیت پناهندگان ایرانی در این سال ها به میزان بسیار زیادی افزایش یافته اند.

چنانچه افراد متقاضی از اقوام خود دعوتنامه ای دریافت نکرده باشند، از هیچ روشی نمی توانند از طریق کشور آلمان جهت اخذ ویزای شینگن اقدام نمایند. برای اینکه پذیرش آن ها غیر ممکن است.

در سال های اخیر، برای دریافت ویزای شینگن، کشورهای فرانسه، ایتالیا و اسپانیا به ارائه دعوتنامه نیازمند نمی باشند. البته باید بدانید که کشور اسپانیا یکی از کشورهای جدی و سخت گیر در این زمینه می باشد.

مسلماً تهیه دعوتنامه، چنانچه از سوی اقوام درجه یک و بسیار نزدیک، یا شخصی که از موقعیت و اعتبار بسیار بالایی در جوامع اروپایی برخوردار می باشد، ممکن است شانس موفقیت برای ویزای شینگن را بیشتر کند.

در بیشتر موارد، سطح جدیت و ضوابط موجود در دیگر کشورهای حوزه شینگن شبیه به هم می باشند.

موضوع بسیار مهم این است که اسناد و مدرک های ضروری ارائه شده توسط متقاضیان ایرانی باید بدون نقص باشند. همچنین افراد متقاضی که ازدواج کرده  و دارای سن بیشتر از سی سال می باشند. اسناد مورد نیاز را تکمیل کرده اند، درصد موفقیت بالاتری برای ویزای شینگن دارند.

مدت اعتبار ویزای شینگن

مدت اعتبار ویزای شینگن
مدت اعتبار ویزای شینگن

با درنظر گرفتن نوع ویزایی که افراد متقاضی، تقاضا می نمایند و ویزایی که سفارتخانه به افراد اعطا می کند. مدت معتبر بودن ویزای شینگن مشخص خواهد شد. در شرایط معمولی اعتبار ویزایی که برای متقاضیان ایرانی ارسال می شود، محدود می باشد.

اغلب تاریخ انقضای ویزای گردشگری شینگن به مدت یک ماه است. البته ویزاهای مولتیپل در بازه های زمانی پنج ساله دارای اعتبار می باشند.

ویزای تحصیلی شینگن هم تا زمانی که دانشجویان دوره ی دانشگاهی خود را به پایان رسانده و فارغ التحصیل شوند، اعتبار دارد. در طول مدت زمان اشتغال به تحصیل، افراد دانشجو می توانند بدون هیچ گونه محدودیتی کشورهای اروپایی را ترک کرده و مجدد به آن جا بازگردند.

جمع بندی

در پایان این مقاله به جمع بندی نکات مهم و ارزشمند پیرامون موضوع راحت ترین کشور برای ویزای شینگن ۲۰۲۲ می پردازیم.

جهت اخذ ویزای شینگن، بهتر است که افراد متقاضی در کشورهایی مانند جمهوری چک، اسلواکی و یا اتریش زندگی نمایند. قطعاً اقامت در سایر کشورهای اروپایی هم فرصت اخذ ویزای شینگن را در اختیار افراد متقاضی ایرانی قرار می دهند. اما ممکن است در فرآیند آن دشواری ها و مشکلات فراوانی ایجاد شوند.

همچنین در این مطلب بیان کردیم که راحت ترین کشورها برای ویزای شینگن، کشورهایی مانند یونان، اسلواکی، مجارستان، اتریش، لوکزامبورگ، فنلاند، لیتوانی و… می باشند.

مزیت های زیاد و متنوعی در این کشورها وجود دارد. که امکان اخذ ویزای شینگن را به آسانی و سرعت بیشتر برای افراد متقاضی فراهم می کند. به علاوه می بایست این موضوع را یادآوری کنیم که افرادی که تصمیم دارند ویزای شینگن را اخذ نمایند می بایست چندین سال در کشورهای منطقه شینگن اقامت داشته باشند.

عواملی مانند برخورداری از شغل ثابت و مشخص، گواهی های تحصیلی مورد تأیید، مدارک عدم سوء پیشینه کیفری و غیره، جهت دست یافتن به ویزای شینگن بسیار ضروری می باشند.

در انتها، این مقاله را با ذکر مجدد این نکته ی مهم به پایان می رسانیم. که پس از اخذ ویزای شینگن، افراد متقاضی می توانند به راحتی و بدون دغدغه به تعداد بسیار زیادی از کشورهای عضو این منطقه رفت و آمد نمایند.

در پایان توصیه می کنیم، راحت ترین راه مهاجرت به هلند را مطالعه نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *